EN
  • Anasayfa
  • TDE313 Roman Tahlilleri I (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TDE313 - Roman Tahlilleri I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Roman Tahlilleri I TDE313 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, sözlü
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ
Ders Veren
Amaç

Hikâye ve roman kavramlarını tanıtmak, bu türlerin tarihçelerini, gelişimlerini ve çeşitlerini anlatmak, hikâye ve roman inceleme yöntemlerini öğretmek, öğrencilerin hikâye ve roman tahlili yapabilmelerini sağlamak

Ders İçeriği

Hikâye ve roman türleri ile ilgili kuramsal bilgilerin verilmesi, öğrencilerin hikaye ve roman tahlili yapmaları

Ders Kaynakları İsmail ÇETİŞLİ – Metin Tahlillerine Giriş 2 Hikâye – Roman- Tiyatro
Şerif AKTAŞ – Roman Sanatı ve Roman İncelemesine Giriş
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 2 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 14 2 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 2 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kelime ve kavram olarak hikâye Ders
2 Kelime ve kavram olarak roman Ders
3 Hikâye ve romanın unsurları (Olay örgüsü, şahıs kadrosu, zaman, mekân, bakış açısı ve anlatıcı) Ders
4 Olay örgüsünün incelenmesi Ders
5 Şahıs kadrosunun incelenmesi Ders
6 Zamanın incelenmesi Ders
7 Mekânın incelenmesi Ders
8 Bakış açısı ve anlatıcının incelenmesi Ders
9 Örnek hikâye incelemesi Ders
9 Örnek hikâye incelemesi Ders
11 Örnek roman incelemesi Ders
11 Örnek roman incelemesi Ders
11 Örnek roman incelemesi Ders
11 Örnek roman incelemesi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler çeşitli dönemlerde Türk edebiyatının temel özeliklerini öğrenir, okuduğu örnek eserleri tahlil edebilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler, çeşitli dönemlerde yazılan eserleri karşılaştırmalı bir yaklaşımla inceler ve değerlendirir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade eder, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisi kazanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Mezunlar, disiplin kısmını/edebiyatı eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilecek bilgi ve donanıma sahip olur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenciler çeşitli dönemlerde Türk edebiyatının temel özeliklerini öğrenir, okuduğu örnek eserleri tahlil edebilir 5 5 5 3 4 5 4 - 4 4 - - - 5 5
Öğrenciler, çeşitli dönemlerde yazılan eserleri karşılaştırmalı bir yaklaşımla inceler ve değerlendirir 5 5 5 3 4 5 4 - 4 4 - - - 5 5
Öğrenciler, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade eder, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisi kazanır. 5 5 5 3 4 5 4 - 4 4 - - - 5 5
Mezunlar, disiplin kısmını/edebiyatı eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilecek bilgi ve donanıma sahip olur. 5 5 5 3 4 5 4 - 4 4 - - - 5 5
Ortalama Değer 5 5 5 3 4 5 4 - 4 4 - - - 5 5