Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasavvuf Edebiyatı | TDE317 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER |
Amaç |
Türk sufiliğinin oluşum ve gelişim dönemlerini açıklamak. Sufi kültürünü tanımlamak. Çeşitli sufi çevrelere ait değerler sistemindeki benzerlik ve farklılıkları belirlemek. Sufiliğin Türk sosyo- kültürel hayatı üzerindeki etkilerini göstermek. XII. yüzyıldan itibaren Türk tasavvuf edebiyatının gelişme dönemlerini sıralamak. Türk mutasavvıf şairleri ve eserlerini tanıtmak. Menkıbeler üzerine metin tahlili yapmak |
Ders İçeriği |
Tasavvufun tanımı, kaynakları, esasları; Tasavvuf edebiyatının oluşumu ve gelişim dönemleri, Tasavvuf Edebiyatının Türk Edebiyatındaki yeri ve önemi; Türk Halk Edebiyatında Tasavvufi içerik, tür, şekil ve üslup özellikleri; terim bilgisi; metin çözümlemeleri. |
Ders Kaynakları |
Köprülü, M. Fuad, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, AlfaYayınları, Ankara: 2014
Kara, Mustafa, Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, Dergah Yayınları, 2012 Ocak, Ahmet Yaşar, Türk Sufiliğine Bakışlar, İletişim Yayınları, İstanbul: 2016 Köprülü, M. Fuad, Anadolu’da İslamiyet, Alfa Yayınları, Ankara: 2017 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Edebi metinlerdeki tasavvufi metaforları anlayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Edebi metinlerdeki tasavvufi metaforları anlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |