EN
  • Anasayfa
  • TDE320 Sebki Hindi Akımı (2019 - 2020 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TDE320 - Sebki Hindi Akımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sebki Hindi Akımı TDE320 6 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI
Amaç

Sebk-i Hindi şairlerini ve şiirlerini tanımak

Ders İçeriği

Sebk-i Hindi şiir metinleri

Ders Kaynakları İsmail Hakkı Aksoyak, Metin Şerhi, Eski Türk Edebiyatı El kitabı
Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım
Mehmed Çavuşoğlu, Divanlar Arasında
Ömür Ceylan, Tasavvufî Şiir Şerhleri
Yekta Saraç, Klasik Edebiyat Bilgisi
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Şerhin tanımı, özellikleri ve şerh literatürü Tartışmalı Ders
2 Şerhin Arap, Fars ve Türk edebiyatlarındaki gelişim aşamaları Tartışmalı Ders
3 Tahlil, tetkik, inceleme, haşiye, hamiş, tenkit, izah, klasik şerh yöntemleri. Tartışmalı Ders
4 Klasik Türk şiiri metinlerini şerh etme metotları Beyin Fırtınası
5 Naili Dîvânından beyit örneklerinin uygulamalı şerhi. Problem Çözme
12 Nailiî'nin seçilen bir şiirinin şerhi Tartışmalı Ders
7 Nef'i'nin seçilen bir şiirin şerhi Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Tartışmalı Ders
7 Nef'i'nin seçilen bir şiirin şerhi Tartışmalı Ders
10 Kadı Burhaneddin'in seçilen bir şiirinin şerhi Tartışmalı Ders
12 Nailiî'nin seçilen bir şiirinin şerhi Tartışmalı Ders
12 Nailiî'nin seçilen bir şiirinin şerhi Tartışmalı Ders
13 Şeyh Galib'in seçilen bir şiirinin şerhi Tartışmalı Ders
14 Final Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını analiz eder.
Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurlar değerlendirir.
Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurları düzenler.
Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını yorumlar.
Klâsik Türk şiiri metinlerini anlama, açıklama ve şerh etmede (yorumlamada) kullanılan geleneksel ve modern metotları sıralar. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını analiz eder. - - - - - - - - - - - - - - -
Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurlar değerlendirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurları düzenler. - - - - - - - - - - - - - - -
Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını yorumlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Klâsik Türk şiiri metinlerini anlama, açıklama ve şerh etmede (yorumlamada) kullanılan geleneksel ve modern metotları sıralar. - - - - - - - - - - - - - - -