| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sebki Hindi Akımı | TDE320 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Sebk-i Hindi şairlerini ve şiirlerini tanımak |
| Ders İçeriği |
Sebk-i Hindi şiir metinleri |
| Ders Kaynakları |
İsmail Hakkı Aksoyak, Metin Şerhi, Eski Türk Edebiyatı El kitabı
Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım Mehmed Çavuşoğlu, Divanlar Arasında Ömür Ceylan, Tasavvufî Şiir Şerhleri Yekta Saraç, Klasik Edebiyat Bilgisi |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2019 - 2020 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Şerhin tanımı, özellikleri ve şerh literatürü | Tartışmalı Ders |
| 2 | Şerhin Arap, Fars ve Türk edebiyatlarındaki gelişim aşamaları | Tartışmalı Ders |
| 3 | Tahlil, tetkik, inceleme, haşiye, hamiş, tenkit, izah, klasik şerh yöntemleri. | Tartışmalı Ders |
| 4 | Klasik Türk şiiri metinlerini şerh etme metotları | Beyin Fırtınası |
| 5 | Naili Dîvânından beyit örneklerinin uygulamalı şerhi. | Problem Çözme |
| 12 | Nailiî'nin seçilen bir şiirinin şerhi | Tartışmalı Ders |
| 7 | Nef'i'nin seçilen bir şiirin şerhi | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
| 7 | Nef'i'nin seçilen bir şiirin şerhi | Tartışmalı Ders |
| 10 | Kadı Burhaneddin'in seçilen bir şiirinin şerhi | Tartışmalı Ders |
| 12 | Nailiî'nin seçilen bir şiirinin şerhi | Tartışmalı Ders |
| 12 | Nailiî'nin seçilen bir şiirinin şerhi | Tartışmalı Ders |
| 13 | Şeyh Galib'in seçilen bir şiirinin şerhi | Tartışmalı Ders |
| 14 | Final | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurlar değerlendirir. | |||
| Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurları düzenler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını yorumlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Klâsik Türk şiiri metinlerini anlama, açıklama ve şerh etmede (yorumlamada) kullanılan geleneksel ve modern metotları sıralar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını analiz eder. | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | ;
| Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurlar değerlendirir. | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Klâsik Türk şiirinin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurları düzenler. | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | - | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| Dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını yorumlar. | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Klâsik Türk şiiri metinlerini anlama, açıklama ve şerh etmede (yorumlamada) kullanılan geleneksel ve modern metotları sıralar. | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 3,4 | 2,4 | 4,2 | 4,8 | 4,4 | 4,4 | 4 | 4,6 | 1 | 5 | 4,8 | 4,4 | 4,8 |