Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim ve Edebiyat | TDE423 | 7 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, iletişim ve edebiyat arasındaki ilişkinin mahiyetini açıklamayı açmaçlar. Edebi türlerin ve metinlerin, iletişim kuramları bağlamında değerlendirmeyi, analiz etmeyi hedefler. |
Ders İçeriği |
Bu ders, sözlü, yazılı ve görsel anlatım araçlarının edebiyat birikimiyle olan ilşikisini içerir. |
Ders Kaynakları |
Gürsel Korat - Dil, Edebiyat ve İletişim. Everest Yayınları.
Ünsal Oskay. İletişimin ABC'si. İnkılap Yayınevi. İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amaç ve kapsam | Ders |
2 | İletişim kavramı ve temel kuramlar | Ders |
3 | Edebiyatın temel işlevleri ve iletişimle ilişkisi | Ders |
4 | Göstergebilimsel yaklaşım ve edebi iletişim | Ders |
5 | Anlatı yapıları ve iletişimsel boyutları | Ders |
6 | Sözlü kültür, anlatım ve edebi gelenek | Ders |
7 | Yazılı kültür ve birey-toplum iletişimi | Ders |
8 | Edebiyat ve medya ilişkisi | Ders |
9 | İletişim araçlarının edebi üretim ve algıya etkisi | Ders |
10 | Edebi türlerde iletişim biçimleri (şiir, roman, hikâye) | Ders |
11 | Edebiyatın ideoloji, kimlik ve toplumsal temsil ile ilişkisi | Ders |
12 | Dijital iletişim ortamında edebiyat | Ders |
13 | Eleştirel değerlendirme: Edebiyat ve iletişim etkileşimi | Ders |
14 | Genel değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişim kuramlarını temel düzeyde açıklar ve edebiyatla ilişkisini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Edebi metinlerde iletişim süreçlerinin nasıl yapılandığını analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sözlü, yazılı ve görsel anlatım araçlarının edebi yapıdaki rolünü değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Edebiyatın bireysel ve toplumsal iletişimi biçimlendirme gücünü sorgular. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Edebi türleri iletişim kuramları bağlamında yorumlar ve karşılaştırır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim kuramlarını temel düzeyde açıklar ve edebiyatla ilişkisini kavrar. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Edebi metinlerde iletişim süreçlerinin nasıl yapılandığını analiz eder. | - | 5 | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | ;
Sözlü, yazılı ve görsel anlatım araçlarının edebi yapıdaki rolünü değerlendirir. | - | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Edebiyatın bireysel ve toplumsal iletişimi biçimlendirme gücünü sorgular. | - | 5 | - | - | - | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Edebi türleri iletişim kuramları bağlamında yorumlar ve karşılaştırır. | - | 3 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | 4,6 | - | - | - | 2,8 | 1,6 | - | - | - | - | 1 | - | - | - |