EN
  • Anasayfa
  • TDE424 Edebiyat Sosyolojisi (2021 - 2022 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TDE424 - Edebiyat Sosyolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Edebiyat Sosyolojisi TDE424 8 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, sınıf ortamında
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK
Ders Veren Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK
Amaç

Edebi metinlerin toplumsal bağlamla ilişkisini inceleyerek edebiyatı sosyolojik bir perspektiften analiz etme becerisini geliştirmesini sağlamak.

Ders İçeriği

Edebiyatın toplumsal işlevi ve ideoloji ile ilişkisini irdeleyen incelemeler.

Ders Kaynakları İbrahim Tüzer, Edebiyat Sosyolojisi, Akçağ Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 2,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Edebi eserlerin oluşumunda toplumsal yapının etkisini çözümleyecek düzeye ulaşır. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenci bu dersin sonunda, edebiyatın toplumsal bir yaratım süreci olarak algılar. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Edebi eserlerin oluşumunda toplumsal yapının etkisini çözümleyecek düzeye ulaşır. 1 5 4 2 3 3 3 3 4 4 4 2 4 4 4
Öğrenci bu dersin sonunda, edebiyatın toplumsal bir yaratım süreci olarak algılar. 1 5 4 2 3 3 3 3 4 4 4 2 4 4 4
Ortalama Değer 1 5 4 2 3 3 3 3 4 4 4 2 4 4 4