Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Edebiyat Sosyolojisi | TDE424 | 8 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, sınıf ortamında |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK |
Amaç |
Edebi metinlerin toplumsal bağlamla ilişkisini inceleyerek edebiyatı sosyolojik bir perspektiften analiz etme becerisini geliştirmesini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Edebiyatın toplumsal işlevi ve ideoloji ile ilişkisini irdeleyen incelemeler. |
Ders Kaynakları |
İbrahim Tüzer, Edebiyat Sosyolojisi, Akçağ Yayınları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 32 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,25 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Edebiyat sosyolojisine giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Edebiyat sosyolojisinin doğuşu ve tarihsel gelişimi | Tartışmalı Ders |
3 | Lukács, Goldmann, Bourdieu’nün edebiyat sosyolojisine katkıları | Tartışmalı Ders |
4 | İdeoloji, kültür ve edebiyat | Tartışmalı Ders |
5 | Yazarın toplumsal konumu | Tartışmalı Ders |
6 | Edebiyat üretiminin koşulları | Tartışmalı Ders |
7 | Edebi kamu ve edebi kurumlar | Tartışmalı Ders |
8 | Okur ve alımlama süreçleri | Tartışmalı Ders |
9 | Basın-yayın ve dağıtım sektörü | Tartışmalı Ders |
10 | Edebiyat İstatistikleri | Tartışmalı Ders |
11 | Edebi türlerin (roman, şiir, tiyatro) sosyolojik bağlamda değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
12 | Toplumsal değişimlerin edebi temsilleri | Tartışmalı Ders |
13 | Edebi metinlerde Sınıf, cinsiyet, etnisite temelli çözümlemeler | Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme ve öğrenci sunumları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci edebiyatın dış dünyadaki yayılım alanları üzerine bilgi edinir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Edebi eserlerin oluşumunda toplumsal yapının etkisini çözümleyecek düzeye ulaşır. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenci bu dersin sonunda, edebiyatın toplumsal bir yaratım süreci olarak algılar. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci edebiyatın dış dünyadaki yayılım alanları üzerine bilgi edinir. | 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 1 | ;
Edebi eserlerin oluşumunda toplumsal yapının etkisini çözümleyecek düzeye ulaşır. | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Öğrenci bu dersin sonunda, edebiyatın toplumsal bir yaratım süreci olarak algılar. | 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 1 | 4,67 | 4,33 | 4 | 4,33 | 4 | 4,67 | 3,67 | 4,67 | 4,33 | 4 | 4,33 | 4,33 | 4,67 | 3,33 |