| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ekonomi Politikası | İKT5504 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | PARA-BANKA VE DIŞ TİCARET - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı ekonomik politikalarını ve bu ekonomi politikalarının hangi araçlar kullanılarak hangi hedeflere yönelik olarak kullanılabileceğini öğretmektir. |
| Ders İçeriği |
İktisat politikasının amaçları, iktisat politikasının araçları ve iktisadi sistemler ve politik karar alma süreçleri |
| Ders Kaynakları |
; Mahfi Eğilmez- Ercan Mumcu, Ekonomi Politikası: Teori ve Türkiye Uygulaması, Remzi Kitapevi, 2010
Vural Savaş, Politik İktisat, Beta yayınları, İstanbul, 1998 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 35 | 1 | 35 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İktisat bilimi ile politika bilimi arasındaki ilişki ve benzerlikler | Ders |
| 2 | İktisat politikasında politika amaçlarının ve amaçların seçim süreci | Ders |
| 3 | İktisat politikası araçları ve iktisat politikası araçlarının amaç-araç dengesi gözetilerek kullanılması | Ders |
| 4 | İktisat politikası ve kamu kurumları | Ders |
| 5 | İktisat politikasını yürütmekle görevli kurumlar, merkez bankası, maliye bakanlığı, hazine müsteşarlığı ve dış ticaretten sorumlu diğer kamu kurumları | Ders |
| 6 | Amaç araç çatışması | Ders |
| 7 | Makro ekonomik denge | Ders |
| 8 | Para ve döviz kuru politikalarının kullanımı | Ders |
| 9 | Finansal piyasalar ve finansal piyasalarda istikrarsızlık eğilimi | Ders |
| 10 | İktisat politikası ve makro teoriler | Ders |
| 11 | Klasik makro teorinin temel özellikleri, klasik makro teorinin politika önerileri | Ders |
| 12 | Keynesyen makro teori ve keynesyen makro teorinin temel özellikleri ve politika önerileri | Ders |
| 13 | Kantitatif politika modeli | Ders |
| 14 | Uluslar arası politik iktisat, belirsizlik ve iktisat politikası | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| temel iktisat politikalarını karşılaştırabilecektir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| İktisat Politikasının Araçları | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| İktisat Politikasının Amaçları | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| İktisat Politikasının Amaçları Ve Araçları Çerçevesinde Çeşitli İktisadi Olayların İncelenmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| temel iktisat politikalarını karşılaştırabilecektir | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
| İktisat Politikasının Araçları | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| İktisat Politikasının Amaçları | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
| İktisat Politikasının Amaçları Ve Araçları Çerçevesinde Çeşitli İktisadi Olayların İncelenmesi | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,75 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 |