| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Para Teorisi | İKT5509 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | PARA-BANKA VE DIŞ TİCARET - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK |
| Amaç |
Para teorisine, paranın fiyatına ve finansal sisteme ilişkin temel konuları, reel sektörle ilişkileri ve değişkenleri tanıtmaktır. |
| Ders İçeriği |
Para teorileri, para talebi kuramları, paranın ekonomiye geçiş mekanizmasıyla ilişkili yapılar. |
| Ders Kaynakları |
Akdiş Muhammet (2001), Para Teorisi ve Politikası, Beta Yayınları, İstanbul
Para Teorisi ve Politikası, Editörler: Çetin Doğan – İnci Parlaktuna, Lisansa Yayıncılık, İstanbul, 2012 Parasız, İ. (2009), Para Teorisi ve Politikası, Ezgi Kitabevi, Bursa Mishkin, Frederic S. (2000), Para Teorisi ve Politikası, (Çeviri: Şıklar, İ., Çakmak, A., Yavuz, S.), Bilim Teknik yAYINEVİ Keyder, N. (2005), Para Teori-Politika-Uygulama, Seçkin Yayıncılık ve Dağıtım Parasız, İ. (2009), Para Teorisi ve Politikası, Ezgi Kitabevi, Bursa. Parasız, İ. (2009), Para Teorisi ve Politikası, Ezgi Kitabevi, Bursa. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ödev 1 | 30 |
| Uygulama 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 204 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Paranın Tanımı, İşlevleri, Fiyatı ve Ekonomideki Yeri | |
| 2 | Para Standartları, Tasarruf-Yatırım, Ödünç Alma - Verme ve Portföy Seçimi | |
| 3 | Finansal Sistemin Temelleri: Finansal Kurumlara ve Piyasalara Genel Bakış | |
| 4 | Finansal Sistemin Temelleri: Finansal Kurumlara ve Piyasalara Genel Bakışa devam. | |
| 5 | Faiz Kuramları - Ödünç Verilebilir Fonlar Kuramı -Likitide Tercihi Kuramı. | |
| 6 | Faiz Kuramları - Ödünç Verilebilir Fonlar Kuramı -Likitide Tercihi Kuramına devam | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Faiz Oranlarının Yapısı | |
| 9 | Para Talebi Kuramları - Klasik Miktar Kuramı | |
| 10 | Keynesyen Para Talebi Kuramı - Modern Miktar Kuramı - Keynesyen Teoride Keynes Sonrası Gelişmeler -Yeni Klasik Para Teorisi | |
| 11 | Para Talebi Kuramlarına devam | |
| 12 | Paranın Ekonomiye Geçiş Mekanizması | |
| 13 | Ekonominin Genel Dengesi ve IS-LM Analizi | |
| 14 | Genel denge çözümlemesi Statik makro ekonomik model için genel denge çözümlemesi, iktisat politikası değişikliklerinin genel denge üzerindeki etkisi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Paranın ekonomiye geçiş mekanizmasının açıklanabilmesi | |||
| Para ekonomisindeki temel kavram ve teorilerin anlaşılması | |||
| Para, üretim ve fiyatlar arasındaki ilişkilerin incelenebilmesi | |||
| Faiz oranı kavramı ve faiz oranındaki değişimleri tartışılabilmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Paranın ekonomiye geçiş mekanizmasının açıklanabilmesi | 3 | 0 | 4 | - | 2 | 0 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 0 | ;
| Para ekonomisindeki temel kavram ve teorilerin anlaşılması | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 3 | ;
| Para, üretim ve fiyatlar arasındaki ilişkilerin incelenebilmesi | 3 | 0 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | ;
| Faiz oranı kavramı ve faiz oranındaki değişimleri tartışılabilmesi | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 0 | 3 | 2 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | ;
| Ortalama Değer | 2,75 | 1,25 | 2,5 | 2,25 | 2 | 1,25 | 2 | 1,25 | 0,5 | 1 | 1,75 | 0,75 | 0,75 |