| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Uygulamalı Ekonometri | İKT5513 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | PARA-BANKA VE DIŞ TİCARET - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Eda ÖZEN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Safa ÜNAL |
| Amaç |
Bu dersin amacı ekonometrik yöntemlerin (zaman serisi) uygulamasının lisans düzeyinde öğretilmesidir. |
| Ders İçeriği |
Bu dersin içeriği iktisadi verileri modellemede kullanılan bazı ekonometrik programların (Eviews ve RATS) kullanımı, tek değişkenli zaman serisi analizi, çok değişkenli modeller, uzun dönemli ilişkinin modellenmesi, volatilitenin modellenmesi ve doğrusal-olmayan zaman serisi analizidi |
| Ders Kaynakları |
Chris Brooks. Introductory Econometrics for Finance. Cambridge University Press, 2002. Kerry Patterson. An Introduction to Applied Econometrics. Palgrave Macmillan. 2000. Jeffery Wooldridge. Introductory Econometrics. A Modern Approach. Second Edition. South-Western Collage Pub. 2002.
E-Views Uygulamalı Temel Ekonometri: Makroekonomik Verilerle, Dina Çakmur Yıldırtan Econometrics Theory and Applications with Eviews, Ben Vogelvang, Temel Ekonometri, Gujarati E-Views Uygulamalı Temel Ekonometri: Makroekonomik Verilerle, Dina Çakmur Yıldırtan Econometrics Theory and Applications with Eviews, Ben Vogelvang, Temel Ekonometri, Gujarati Gujarati, D. Basic Econometrics, McGraw-Hill Company, 2003 Wooldridge, J. Introductory Econometrics, South-Western Cengage learning, 2009 Akkaya, Şahin ve Vedat Pazarlıoğlu. Ekonometri I, 2000 Tarı, Recep. Ekonometri, Umuttepe Yayınları, 2010 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ödev 1 | 30 |
| Ödev 2 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 30 | 1 | 30 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 20 | 1 | 20 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Heteroskedasdisite | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 2 | Heteroskedasdisite testleri ve Tartılı EKK alıştırmaları | |
| 3 | Çoklu Doğrusal Bağlantıuygulama amaçlı olarak kullanır. | |
| 4 | Çoklu doğrusal bağlantı testleri alıştırmaları | |
| 5 | Yapay bağımsız değişkenli modeller (eviews uygulaması) | |
| 6 | Yapay değişkenlerle ilgili Eviews uygulamaları | |
| 7 | Doğrusal Olasılık Modeli | |
| 8 | Ara Sınav | Ders Problem Çözme |
| 9 | Logit modeli | Ders Problem Çözme |
| 10 | Probit modeli | Ders Problem Çözme |
| 11 | DOM,Logit,Probit uygulamaları | Ders Problem Çözme |
| 12 | Yapısal Kırılma testleri (Chow testi) | Ders Problem Çözme |
| 13 | Granger Nedensellik Testi | Ders Problem Çözme |
| 14 | Mevsimsellik | Ders Problem Çözme |
| 15 | Doğrusal Olmayan Zaman Serisi Analizi(Devam) | Ders |
| 15 | Ödev Sunumları | Ders Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Modellere ilişkin toplu anlamlılık testlerini yapar ve yorumlar | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Paket programları ile yapılan analizlerin çıktılarını yorumlar | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, kuramsal zaman serisi ekonometrisiyle iktisadi değişkenler arasındaki bağlantıyı kurabilecektir. | |||
| Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, uygun ekonometrik analiz yöntemini seçebilir ve Eviewsgibi ekonometrik yazılımları kullanabilecektir. | |||
| Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, zaman serilerinin ekonometrik analizi için gerekli olan tahmin ve çıkarım yöntemlerini kullanabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modellere ilişkin toplu anlamlılık testlerini yapar ve yorumlar | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, kuramsal zaman serisi ekonometrisiyle iktisadi değişkenler arasındaki bağlantıyı kurabilecektir. | 3 | - | 2 | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, uygun ekonometrik analiz yöntemini seçebilir ve Eviewsgibi ekonometrik yazılımları kullanabilecektir. | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, zaman serilerinin ekonometrik analizi için gerekli olan tahmin ve çıkarım yöntemlerini kullanabilecektir. | 3 | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İktisat teorisinin temel tezlerini kantitatif bir yaklaşımla ele alır. | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tüm analizler için gerekli ekonometrik paket programlarını (SPSS; EViews,?) uygulama amaçlı olarak kullanır. | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 1,5 | - | 1,33 | - | 1,17 | - | - | - | - | - | - | - | - |