EN
  • Anasayfa
  • COĞ6004 Bilimsel Araştırma Yöntemi ve Etik İlkeleri (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ6004 - Bilimsel Araştırma Yöntemi ve Etik İlkeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilimsel Araştırma Yöntemi ve Etik İlkeleri COĞ6004 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Bilimsel araştırmanın doğası ve bilim, verilerin özellikleri , veri toplanması, alan çalışmaları , bilimsel yazımdaki teknikler, bilimsel etik ve sorunları hakkında bilgi vermek.

Ders İçeriği

Bilimsel araştırmada verilerin toplanması, işlenmesi, yorumlanması ve bilimsel yazım kuralları

Ders Kaynakları AZİZ, A. (2003), Araştırma Yöntemleri, Teknikleri ve İletişim. Turhan Kitabevi, Ankara.
BALOĞLU, B. (2006). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi. D&R Yayınları, İstanbul.
ANONİM. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları (2002), Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, Ankara.
KARASAR, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Tekışık Matbaacılık, Ankara.
TUNÇEL,H. (2001). Coğrafya Çalışmalarında Konu Seçimi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 1, s: 87-98, Elazığ.
TUNÇEL,H. (2005). Coğrafya Çalışmalarında Kullanılan Sayısal Verilerin Özellikleri, Fırat Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Elazığ.
YILDIRIM, A. Ve ŞIMŞEK, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık. Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel kavram, ilke ve yaklaşımlar Ders Tartışmalı Ders
2 Bilginin kaynağı Ders Tartışmalı Ders
3 Bilimsel yöntem Ders Tartışmalı Ders
4 Araştırma Ders Tartışmalı Ders
5 Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları ve Etik Sorgulama Ders Tartışmalı Ders
6 Toplumsal Yozlaşma ve Nedenleri Ders Tartışmalı Ders
7 Mesleki Etik Kavramı ve Mesleki Etik İlkeler Ders Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Ders Tartışmalı Ders
9 İş Hayatında Etik ve Etik Dışı Konular Ders Tartışmalı Ders
10 Yönetimde Etik Dışı Davranışlar Ders Tartışmalı Ders
11 Mesleki Yozlaşma ve İş Etiğinde Uygun Davranışların Sonuçları Ders Tartışmalı Ders
12 Farklı Mesleklerde Etik İlkeler ve Çalışanların Etik Profilleri Ders Tartışmalı Ders
13 Etik Liderlik ve İş Yerinde İş Etiğine Uygun Ortamda Çalışmak Ders Tartışmalı Ders
14 Genel Değerlendirme Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ahlak kavramını tartışabilecektir. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Etik kavramını açıklayabilecektir. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Meslek ile Etik ilişkisini kurabilecektir. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Etik kuralları ve sistemlerini tanır. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Ahlak kavramını tartışabilecektir. - - - - - - - - - -
Etik kavramını açıklayabilecektir. - - - - - - - - - -
Meslek ile Etik ilişkisini kurabilecektir. - - - - - - - - - -
Etik kuralları ve sistemlerini tanır. - - - - - - - - - -