| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türkiye Ovaları | COĞ6017 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Levent UNCU |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Türkiye'deki ovaların oluşum ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak. |
| Ders İçeriği |
Türkiye'nin ovaların tanımlanması, oluşumu ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak. |
| Ders Kaynakları |
İbrahim Atalay - Türkiye Jeomorfolojisine Giriş
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Türkiye'nin genel jeolojik yapısı | Tartışmalı Ders |
| 2 | Türkiye'nin genel tektonik özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 3 | İç Kuvvetler | Tartışmalı Ders |
| 4 | Dış Kuvvetler | |
| 5 | Türkiye'nin morfolojik birimleri | |
| 6 | Ovalar ve havzalar | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Tektonik kökenli ovalar | |
| 9 | Karstik kökenli ovalar | |
| 10 | Flüvyal kökenli ovalar | |
| 11 | Deltalar | |
| 12 | Türkiye'nin jeomorfolojik gelişimi | |
| 13 | Neotektonik dönem | |
| 14 | Sonuç ve değelerdirme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Türkiye'nin jeomorfolojik gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Türkiye ovalarının jeolojik jeomorfolojik özelliklerini öğrenirler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye'nin jeomorfolojik gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türkiye ovalarının jeolojik jeomorfolojik özelliklerini öğrenirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |