EN
  • Anasayfa
  • COĞ6025 Türkiye'de Tarıma Dayalı Endüstri (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ6025 - Türkiye'de Tarıma Dayalı Endüstri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye'de Tarıma Dayalı Endüstri COĞ6025 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY
Ders Veren
Amaç

Ders ile öğrencilere Türkiye'deki tarım faaliyetleri ile sanayi faaliyetleri arasında ilişki kurmayı ve tarımsal faaliyetlerin sanayi ürünlerine yönelik özelliklerini öğretmektir. Ayrıca öğrenciler bölgelere göre sanayi ürünleri içerisindeki tarım ürünlerinin mevcut durumunu ve dağılış özelliklerini öğreneceklerdir.

Ders İçeriği

Türkiye tarımının mevcut durumu ve gelişimi, sanayi ürünleri içerisindeki tarımsal ürünlerin yeri ve önemi, bölgelere göre sanayide yer alan tarımsal ürünlerin dağılış özellikleri.

Ders Kaynakları 1. Dinçer, H., 1981, Tarımsal Kuvvet Makineleri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 751, Ankara. 2. Keskin R. Ve.. D. Erdoğan, 1996. Tarımsal Mekanizasyon. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:927, Ankara. 3. Tezer E. ve A. Sabancı, 2001.Tarımsal Mekanizasyon I. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitapları Yayın No: A-7. Adana 4. Öztekin S. ve arkadaşları, 2006. Tarım Makinaları 2. Nobel Kitabevi, Adana
Cinemre, H. A., & KILIÇ, O. (2002). Tarim Ekonomisi. Ondokuz Mayis Universitesi Ziraat Fakultesi Ders Kitabi, and, (11).
TÜMERTEKİN E. ÖZGÜÇ N. 2006, Ekonomik Coğrafya: Küreselleşme ve Kalkınma Çantay Kitabevi
Hayati Doğanay, Ogün Coşkun, 2020. Tarım Coğrafyası. Pegem Akademi
sen Durmuş, Ali Yiğit. 2014. Türkiye'nin Tarım Yöreleri ve Bölgeleri. Nobel Yayıncılık
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türkiye tarımının mevcut durumu ve gelişimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Tarım Sektörünün Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi Tartışmalı Ders Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü
3 Tarım faaliyetleri ile sanayi sektörü arasındaki ilişki Sözlü Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Sanayide kullanılan tarımsal ürünler ve dağılış özellikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
5 Sanayide kullanılan Marmara bölgesi tarımsal ürünleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
6 Sanayide kullanılan Ege bölgesi tarımsal ürünleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
7 Sanayide kullanılan Akdeniz bölgesi tarımsal ürünleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
8 Sanayide kullanılan Karadeniz bölgesi tarımsal ürünleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
9 Sanayide kullanılan İç Anadolu bölgesi tarımsal ürünleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
10 Sanayide kullanılan Doğu Anadolu bölgesi tarımsal ürünleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
11 Sanayide kullanılan Güneydoğu Anadolu bölgesi tarımsal ürünleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer
12 Sanayide kullanılan tarım ürünlerinin sorunları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
14 Türkiyede sanayide kullanılan tarım ürünlerinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye'de sanayide kullanılan tarımsal ürünlere yönelik sorunlar öğrenilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türkiye'de sanayide kullanılan tarımsal ürünler bölgelere göre öğrenilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sanayide kullanılan tarımsal ürünler ve dağılış özellikleri hakkında bilgi sahibi olunur Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Tarım faaliyetleri ile sanayi sektörü arasında ilişki kurma becerisi geliştirilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Tarım Sektörünün Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olunur Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Türkiye'de sanayide kullanılan tarımsal ürünlere yönelik sorunlar öğrenilir - - - - - - - - - -
Türkiye'de sanayide kullanılan tarımsal ürünler bölgelere göre öğrenilir. - - - - - - - - - -
Sanayide kullanılan tarımsal ürünler ve dağılış özellikleri hakkında bilgi sahibi olunur - - - - - - - - - -
Tarım faaliyetleri ile sanayi sektörü arasında ilişki kurma becerisi geliştirilir - - - - - - - - - -
Tarım Sektörünün Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olunur - - - - - - - - - -