EN
  • Anasayfa
  • COĞ6029 Yöre Etütleri (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ6029 - Yöre Etütleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yöre Etütleri COĞ6029 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Bölgesel coğrafya ve yörenin tanımı, çalışma alanları, kapsamı, yöre sınırlarının belirlenmesi ve yöre çeşitliliği, doğal, sosyo ekonomik, coğrafi bakımdan farklılık gösteren yöreler, Türkiye’deki yöresel dengesizlikler ve yöresel planlama politikalarında gözlenen sorunlar hakkında bilgi vermek.

Ders İçeriği

Yöre sınırlarının belirlenmesi, yöre çeşitleri, özellikleri ve analiz etme yöntemleri

Ders Kaynakları DARKOT, B. (1968), Türkiye Coğrafyası, İstanbul Yayınevi, İstanbul.
DİNLER, Z. (1994), Bölgesel İktisat (4. Baskı), Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa.
DOĞANAY, H. (1984) Bölge planlamanın coğrafi esasları, Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Ders Notları, s.45-54., Erzurum.
KELEŞ, R. (1996), Kentleşme Politikası (3. Baskı), İmge Kitabevi, Ankara.
BAILLY, A. ve BEGUIN, H. (1993), Introduction à la Héographie Humaine, Masson, Paris.
CLAVAL, P. (1993), Introduction à la Géographie Régionale, Nathan, Paris.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10