EN
  • Anasayfa
  • COĞ6029 Yöre Etütleri (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ6029 - Yöre Etütleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yöre Etütleri COĞ6029 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA
Ders Veren
Amaç

Bölgesel coğrafya ve yörenin tanımı, çalışma alanları, kapsamı, yöre sınırlarının belirlenmesi ve yöre çeşitliliği, doğal, sosyo ekonomik, coğrafi bakımdan farklılık gösteren yöreler, Türkiye’deki yöresel dengesizlikler ve yöresel planlama politikalarında gözlenen sorunlar hakkında bilgi vermek.

Ders İçeriği

Yöre sınırlarının belirlenmesi, yöre çeşitleri, özellikleri ve analiz etme yöntemleri

Ders Kaynakları DARKOT, B. (1968), Türkiye Coğrafyası, İstanbul Yayınevi, İstanbul.
DİNLER, Z. (1994), Bölgesel İktisat (4. Baskı), Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa.
DOĞANAY, H. (1984) Bölge planlamanın coğrafi esasları, Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Ders Notları, s.45-54., Erzurum.
KELEŞ, R. (1996), Kentleşme Politikası (3. Baskı), İmge Kitabevi, Ankara.
BAILLY, A. ve BEGUIN, H. (1993), Introduction à la Héographie Humaine, Masson, Paris.
CLAVAL, P. (1993), Introduction à la Géographie Régionale, Nathan, Paris.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel kavramlar ve ilkeler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Yöre sınırlarının belirlenmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Yöre üzerinde doğal koşulları denetleyen faktörler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Kayaçlar, jeolojik yapı ve yerşekilleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 İklim, yeraltı ve yerüstü suları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Yörede yaşayan canlılıarın çevresel koşulları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Fizyografik ve biyotik ögelerin yöre içindeki genel karakterleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sözlü
9 Doğal yöreler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Türkiye'nin doğal yöreleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Kültürel yöreler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Türkiye'nin kültürel yöreleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Alt yöreler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Değerlendirme ve sonuçlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yöre sınırlarını belirlemeyi öğrenir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yöre sınıflandırmalarını öğrenir ve bunları analiz eder. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Yöre sınırlarını belirlemeyi öğrenir. - - - - - - - - - -
Yöre sınıflandırmalarını öğrenir ve bunları analiz eder. - - - - - - - - - -