EN
  • Anasayfa
  • COĞ6031 Kırsal Yerleşme Planlaması (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ6031 - Kırsal Yerleşme Planlaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kırsal Yerleşme Planlaması COĞ6031 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı Türkiye’de kırsal yerleşmelerin şekil, plan ve düzen bakımından şekillenmesine etki eden faktörler ile Türkiye’de kırsal yerleşmelerin dağılımına etki eden fiziki ve beşeri coğrafya faktörleri ortaya koymaktır.

Ders İçeriği

Türkiye’de kırsal yerleşmeler, Türkiye’de kırsal yerleşme şekilleri ve dağılışı, Türkiye’de kırsal yerleşmelerin planlanması, Kırsal yerleşme planlanmasının coğrafi faktörler ile ilişkisi.

Ders Kaynakları ATALAY, İ. (1991), Genel Beşeri ve iktisadi Coğrafya, , Yeni Çağ Basım Yayım, Ankara.
EMİROĞLU,M. (1977), Bolu’da Yaylalar ve Yaylacılık, Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara.
TUNÇDİLEK N. (1967), Türkiye İskân Coğrafyası: Kır İskânı (Köy-Altı İskân Şekilleri) İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayını İstanbul.
TUNÇDİLEK, N. (1964). “Türkiye’de Yaylalar ve Yaylacılık” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi. S:14, s:15-28, İstanbul
TUNÇEL,H. (1996). “Mezraa Kavramı ve Türkiye’de Mezraalar” Ankara Üniversitesi Türkiye Coğrafyası Dergisi S: 5, s.73-98, Ankara.
TUNÇEL,H.- GÜRGEN,G.- ÇİÇEK,İ.- DOĞU, A.F. (2004). “Doğu Karadeniz Dağlarında Yaylacılık” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 14, Sayı:2, s:49-66, Elazığ.
TUNÇDİLEK, N. (1963). “Türkiye’nin Farklı İki Bölgesinde Kır Yerleşmesi Şekilleri Bakımından Müşahadeler” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi, Sayı: 13., İstanbul.
YÜCEL,T. (1995). “Türkiye’de Kır Yerleşme ve Tipleri Üzerine Yeni Görüşler”. Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü Yıl: XXX, S:1-2, s:447-469, Ankara.
TANDOĞAN, H.(1977). “Çayeli ve Pazar İlçelerinde Mesken Tipleri ve Nüfus. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi Cilt: 28, Sayısı: 3-4, Ankara.
ZAMAN,S. (2007), Fonksiyonel Değişi Süresinde Antalya Bey Dağları Yaylaları. Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum.
İNANDIK,H.(1951). “Diyarbakır civarında Köy Hayatı” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi. Sayı:1, İstanbul.
TUNÇDİLEK, N. (1978). Türkiye’nin Kır Potansiyeli ve Sorunları, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
ÖZÇAĞLAR,A.( 2005) “Türkiye’nin İdari Coğrafyası Bakımından Köy, Bucak, İlçe, İl ve Belde Kavramları Üzerine Düşünceler” Ankara Üniversitesi Coğrafi Bilimler Dergisi, ,Cilt:3, Sayı: (1), s:1-25, Ankara.
TUNÇDİLEK, N., (1980), “Türkiye’de Kır Yerleşmesinin Gelişimi ve Evrimi” İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi ,23, İstanbul.
SOMUNCU,M. (2005) Aladağlar Yaylacılık ve Dağ Göçebeciliği Konusunda Bir Araştırma. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
TANOĞLU, A. (1966), Nüfus ve Yerleşme, İstanbul Üniversitesi Yayını No: 1183, İstanbul.
YILMAZ,C. (2002), Kırsal Yerleşmeler I Terminolojik Sorunlar, Palmiye Kitapları, Samsun.
YİĞİT,A. (1990). “Hazar Gölü Havzasında Yerleşme Tipleri”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 14, Sayı:2, s: 271-291, Elazığ.
ZAMAN,M. (2007), Doğu Karadeniz Kıyı Dağlarında Yaylalar ve Yaylacılık, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum.
TUNÇDİLEK, N. (1967). Türkiye İskân Coğrafyası, Kır İskânı. İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10