• Anasayfa
  • HEM323 Yeni Doğan Hemşireliği (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
HEM323 - Yeni Doğan Hemşireliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yeni Doğan Hemşireliği HEM323 5 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Düz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Elif ERBAY ÖZDEDE
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Elif ERBAY ÖZDEDE
Amaç

Öğrenciyi sağlıklı ve riskli yenidoğan ile ilgili kavramlar konusunda bilgilendirmek, öğrencide aile merkezli görüşlü yenidoğan hemşireliği anlayışı geliştirmektir.

Ders İçeriği

Normal yenidoğanın özellikleri, yüksek riskli yenidoğanın sistemik-genetik-metabolik hastalıkları ve bakımı, neonatal resüsitasyon

Ders Kaynakları Prof. Dr. Zeynep Conk, Prof. Dr. Zümrüt Başbakkal, Doç. Dr. Hatice Bal Yılmaz, Yard. Doç. Dr. Bahire Bolışık. Pediatri Hemşireliği, 2013, Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara
Prof. Dr. Eren Özek-Prof. Dr. Hülya Selva Bilgen. Yenidoğan Yoğun Bakım Hemşireliği - Esaslar ve Uygulamalar, 2018, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 11 22
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 13 26
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yenidoğan Hemşireliğine Giriş
2 Yenidoğan YBÜ’ne Hasta Kabulü ve İletişim
3 Yenidoğanın Değerlendirilmesi
4 Yenidoğanda Sıvı-Elektrolit Dengesi
5 Merkezi Sinir Sistemi Anomalileri – Yenidoğanın Kalp Hastalıkları
6 Solunum Sistemi Hastalığı Olan Bebeğe Yaklaşım
7 Karın duvarı Anomalileri – Genitoüriner Anomaliler
8 Ara sınav
9 Anne Sütü ile beslenme
10 Enteral Beslenme – Neonatal Hipoglisemi ve Hiperglisemi
11 Hiperbilirubinemili Bebeğe Yaklaşım
12 Düşük doğum ağırlıklı ve prematüre Bebeklerin İzlem İlkeleri ve Sorunları
13 Neonatal Resüsitasyon
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci yenidoğan sağlığını değerlendirir
Öğrenci riskli yenidoğanın sağlığını değerlendirir
Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar ve uygular.
Öğrenci yenidoğan ve ailesine yönelik hemşirelik bakımı planlar
Öğrenci yenidoğan sağlığının ülkemizde ve dünyadaki durumunu tartışır
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci yenidoğan sağlığını değerlendirir - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci riskli yenidoğanın sağlığını değerlendirir - - - - - - - - - - - - - - -
Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar ve uygular. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci yenidoğan ve ailesine yönelik hemşirelik bakımı planlar - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci yenidoğan sağlığının ülkemizde ve dünyadaki durumunu tartışır - - - - - - - - - - - - - - -