EN
  • Anasayfa
  • HEM222 Mesleki İngilizce II (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
HEM222 - Mesleki İngilizce II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki İngilizce II HEM222 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İlkay ÇULHA
Ders Veren
Amaç

Hemşirelik bölümü öğrencilerinin mesleki alana özgü gereksinimlerini karşılayabilecek mesleğe yönelik terimleri öğrenebilme, okuduğunu ve dinlediğini anlayabilme, konuşabilme ve alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilme becerisini kazanmalarını ve hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurabilmesini sağlamaktır. Özellikle mesleki ingilizce I dersinde öğrendikleri bilgi ve becerileri kullanarak yeni bilgi ve beceriler edinmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Temel dil bilgisi konuları, hastane bölümleri, kazalar ve acil durumlar, ağrı, bazı hastalıklar ve semptomlar, ortopedi ve ürolojiye yönelik temel kavramlar ve çeviri örnekleri, Türkçe metinlerin İngilizce’ye çevirisine yönelik alıştırmalar, genel tekrar yapılması, yabancı dil sınavlarında sağlık alanına ait çıkmış soru örneklerinin çözülmesi

Ders Kaynakları Medical Nursing A2 Mesleğinize Özel İngilizce, American National ELT Newyork LTD. Kutlu-Avcı Ofset.Eylül 2015.
Suat GÜRCAN, Rıdvan GÜRBÜZ, Makalelerle YÖKDİL SAĞLIK, Modadil Yayınları.
Kenan Ören, YÖKDİL Sağlık Bilimleri, Astana Yayınları,2020.
Tony Grice, Oxford English for Careers Nursing 1-Student's Book. Oxford University Press. 2007.
Wrigth, R., Cagnol, B., Symonds, S.M. English for Nursing 1. Vocational English Course Book.Pearson
Mac Carter,S. Medicine 1. Oxford English for Careers.Oxford University Press.
Ören, K. Yökdil İngilizce Sağlık Bilimleri. Astana Yayınları.2020.
Mobil uygulamalar; Duolingo, Memrise, Mondly, (How to) Pronounce, Diyalekt, vocabulary.com, BBC Learning English
Youtube sayfaları: Akın Dil Eğitim, Limasollu Naci Öğretim Yayınları, TED-Ed, Medical English SLC
Genel web sayfaları: Diyalekt: İngilizce Dijital Eğitim Platformu; https://diyalekt.eba.gov.tr/login, https://www.merriam-webster.com/, https://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/turing , https://www.nytimes.com/column/learning-word-of-the-day , https://www.seslisozluk.net/ https://www.deepl.com/en/translator , https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/
Sağlık ile ilgili web sayfaları: https://www.webmd.com/ , https://www.drugs.com/ , https://www.medicinenet.com/, https://www.everydayhealth.com/ , https://my.clevelandclinic.org/ https://www.mayoclinic.org/ , https://www.who.int/ ,https://www.nursingworld.org/, https://www.betterhealth.vic.gov.au/ , https://www.britannica.com/browse/Health-Medicine , https://www.cancer.org/ , https://www.dynamed.com/
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 10 20
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 12 24
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 12 24
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 101
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,96
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders tanıtımı, tanışma ve alıştırmalar Ders Sözlü
2 Temel dilbilgisi konuları Ders Sözlü
3 Temel dilbilgisi konuları Ders Sözlü
4 Hastane bölümleri Ders Sözlü
5 Kazalar ve acil durumlar Ders Sözlü Rol Yapma / Drama
7 Ağrı Ders Sözlü
7 Ağrı Ders Sözlü
8 Hastalıklar ve Semptomlar Ders Sözlü Seminer
8 Hastalıklar ve Semptomlar Ders Sözlü Seminer
10 Ortopedi Ders Sözlü Seminer
11 Üroloji Ders Sözlü
12 Türkçeden İngilizceye çeviri alıştırmaları Ders Sözlü Seminer
13 Genel tekrar ve çeviri alıştırmaları Ders Sözlü Rol Yapma / Drama Seminer
14 Dil sınavlarına yönelik hazırlık Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Dinlediğini anlayabilir. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurabilir. Yazılı Sınav Rol Yapma / Drama Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Okuduğunu anlayabilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. 5 3 3 5 5 5 5 1 5 5 1 5 5 5 5
Dinlediğini anlayabilir. 1 1 1 3 1 5 5 1 1 1 1 1 1 5 5
Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurabilir. 1 1 5 1 5 5 5 1 1 1 1 5 5 5 5
Okuduğunu anlayabilir. 5 5 5 5 1 5 5 1 1 1 1 1 1 5 1
Alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilir. 5 5 5 5 1 5 5 1 5 5 5 1 1 1 1
Ortalama Değer 3,4 3 3,8 3,8 2,6 5 5 1 2,6 2,6 1,8 2,6 2,6 4,2 3,4