| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki İngilizce II | HEM222 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İlkay ÇULHA |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Hemşirelik bölümü öğrencilerinin mesleki alana özgü gereksinimlerini karşılayabilecek mesleğe yönelik terimleri öğrenebilme, okuduğunu ve dinlediğini anlayabilme, konuşabilme ve alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilme becerisini kazanmalarını ve hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurabilmesini sağlamaktır. Özellikle mesleki ingilizce I dersinde öğrendikleri bilgi ve becerileri kullanarak yeni bilgi ve beceriler edinmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Temel dil bilgisi konuları, hastane bölümleri, kazalar ve acil durumlar, ağrı, bazı hastalıklar ve semptomlar, ortopedi ve ürolojiye yönelik temel kavramlar ve çeviri örnekleri, Türkçe metinlerin İngilizce’ye çevirisine yönelik alıştırmalar, genel tekrar yapılması, yabancı dil sınavlarında sağlık alanına ait çıkmış soru örneklerinin çözülmesi |
| Ders Kaynakları |
Medical Nursing A2 Mesleğinize Özel İngilizce, American National ELT Newyork LTD. Kutlu-Avcı Ofset.Eylül 2015.
Suat GÜRCAN, Rıdvan GÜRBÜZ, Makalelerle YÖKDİL SAĞLIK, Modadil Yayınları. Kenan Ören, YÖKDİL Sağlık Bilimleri, Astana Yayınları,2020. Tony Grice, Oxford English for Careers Nursing 1-Student's Book. Oxford University Press. 2007. Wrigth, R., Cagnol, B., Symonds, S.M. English for Nursing 1. Vocational English Course Book.Pearson Mac Carter,S. Medicine 1. Oxford English for Careers.Oxford University Press. Ören, K. Yökdil İngilizce Sağlık Bilimleri. Astana Yayınları.2020. Mobil uygulamalar; Duolingo, Memrise, Mondly, (How to) Pronounce, Diyalekt, vocabulary.com, BBC Learning English Youtube sayfaları: Akın Dil Eğitim, Limasollu Naci Öğretim Yayınları, TED-Ed, Medical English SLC Genel web sayfaları: Diyalekt: İngilizce Dijital Eğitim Platformu; https://diyalekt.eba.gov.tr/login, https://www.merriam-webster.com/, https://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/turing , https://www.nytimes.com/column/learning-word-of-the-day , https://www.seslisozluk.net/ https://www.deepl.com/en/translator , https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/ Sağlık ile ilgili web sayfaları: https://www.webmd.com/ , https://www.drugs.com/ , https://www.medicinenet.com/, https://www.everydayhealth.com/ , https://my.clevelandclinic.org/ https://www.mayoclinic.org/ , https://www.who.int/ ,https://www.nursingworld.org/, https://www.betterhealth.vic.gov.au/ , https://www.britannica.com/browse/Health-Medicine , https://www.cancer.org/ , https://www.dynamed.com/ |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 12 | 24 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 2 | 2 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 12 | 24 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı, tanışma ve alıştırmalar | Ders Sözlü |
| 2 | Temel dilbilgisi konuları | Ders Sözlü |
| 3 | Temel dilbilgisi konuları | Ders Sözlü |
| 4 | Hastane bölümleri | Ders Sözlü |
| 5 | Kazalar ve acil durumlar | Ders Sözlü Rol Yapma / Drama |
| 7 | Ağrı | Ders Sözlü |
| 7 | Ağrı | Ders Sözlü |
| 8 | Hastalıklar ve Semptomlar | Ders Sözlü Seminer |
| 8 | Hastalıklar ve Semptomlar | Ders Sözlü Seminer |
| 10 | Ortopedi | Ders Sözlü Seminer |
| 11 | Üroloji | Ders Sözlü |
| 12 | Türkçeden İngilizceye çeviri alıştırmaları | Ders Sözlü Seminer |
| 13 | Genel tekrar ve çeviri alıştırmaları | Ders Sözlü Rol Yapma / Drama Seminer |
| 14 | Dil sınavlarına yönelik hazırlık | Ders Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Dinlediğini anlayabilir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurabilir. | Yazılı Sınav | Rol Yapma / Drama Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Okuduğunu anlayabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Dinlediğini anlayabilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | ;
| Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurabilir. | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Okuduğunu anlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ;
| Alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 3,4 | 3 | 3,8 | 3,8 | 2,6 | 5 | 5 | 1 | 2,6 | 2,6 | 1,8 | 2,6 | 2,6 | 4,2 | 3,4 |