| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Acil Bakım Hemşireliği | HEM331 | 6 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SARAY KILIÇ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere acil servis hemşiresinin profesyonel görev, yetki ve sorumlulukları ile birlikte akut ve kritik hasta bakım yönetimi konusunda güncel bilgi kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında acil servis hemşiresinin görev, yetki ve sorumluluklarını, acil serviste akut ve kritik hastada güvenli bakım girişimleri, acil serviste hastaların değerlendirilmesi ve önceliklerinin belirlenmesi, acil servis hemşireliğinde yasal ve etik konular ile acil servis organizasyonu ve triyaj yer almaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Olgun, N., Aslan, FE., Kuğuoğlu, Y., 2002, Acil Bakım, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul
Çevr. Edt. Özcengiz, D., Yoğun Bakım El kitabı, Edt., Critical Care Texbook, 3. baskı, Nobel Tıb Kitabevleri, Ankara Newberry, L., 2001, Sheehy'nin Acil Hemşirelik İlkeleri ve Uygulamaları, Elli Baskı, Mosby, ABD Edt. May, HL., 1984, Emergny Medicine, Second Edition, John Willey&Sons, USA Acil Hemşirelik Ed. Lewis Mantic Sharon, Collier Cox İdolia. Tıbbi Cerrahi Hemşirelik; Klinik Sorunların Değerlendirilmesi ve Yönetimi. 1992, 3. Baskı Mosby Yıllığı. St.Louis. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Acil hemşireliği dersinin ve hedeflerin tanıtımı Acil hemşiresinin görev, yetki ve sorumlulukları Acil hemşireleri derneğinin tanıtımı | Tartışmalı Ders |
| 1 | Acil hemşireliği dersinin ve hedeflerin tanıtımı Acil hemşiresinin görev, yetki ve sorumlulukları Acil hemşireleri derneğinin tanıtımı | Tartışmalı Ders |
| 3 | Acil servis organizasyonu ve triyaj | Tartışmalı Ders |
| 4 | Acil hemşireliğinde yasal ve etik sorumluluklar | Tartışmalı Ders |
| 5 | Acil ilaç uygulamaları / Temel Yaşam Desteği, İleri Yaşam Desteği | Tartışmalı Ders |
| 6 | Defibrilasyon ve kardiyoversiyon uygulanan hastanın yönetimi | Tartışmalı Ders |
| 7 | Kardiyovasküler aciller ve hemşirelik bakımı | Tartışmalı Ders |
| 8 | Solunum sistemi acilleri ve hemşirelik bakımı | Tartışmalı Ders |
| 9 | Nörolojik aciller ve hemşirelik bakımı | Tartışmalı Ders |
| 10 | Renal aciller ve hemşirelik bakımı | Tartışmalı Ders |
| 11 | GİS acilleri ve hemşirelik bakımı | Tartışmalı Ders |
| 12 | Travma hastasının acil bakım yönetimi ve izlemi | Tartışmalı Ders |
| 12 | Travma hastasının acil bakım yönetimi ve izlemi | Tartışmalı Ders |
| 12 | Travma hastasının acil bakım yönetimi ve izlemi | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Acil servis hemşiresinin görev, yetki ve sorumluluklarını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Acil serviste akut ve kritik hastada güvenli bakım girişimlerini sıralayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Acil serviste hastaları değerlendirebilme ve öncelikleri belirleyebilme bilgisine sahiptir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Acil servis hemşireliğinde yasal ve etik konuların önemini açıklayabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Acil servis organizasyonunu ve triyajı açıklayabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Acil servis hemşiresinin görev, yetki ve sorumluluklarını açıklayabilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Acil serviste akut ve kritik hastada güvenli bakım girişimlerini sıralayabilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Acil serviste hastaları değerlendirebilme ve öncelikleri belirleyebilme bilgisine sahiptir | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Acil servis hemşireliğinde yasal ve etik konuların önemini açıklayabilir | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | 5 | - | - | - | - | ;
| Acil servis organizasyonunu ve triyajı açıklayabilir | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 5 | - | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - |