Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikrobiyoloji | HEM107 | 1 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, tartışma, beyin fırtınası,grup çalışması |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Fadime ÖZDEMİR Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK Prof. Dr. Mahmut BAYKAN |
Amaç |
Mikroorganizma ve parazitlerin yapı ve özelliklerini kavrayan sterilizasyon, dezenfeksiyon, bağışıklanmanın sağlık bakım sistemlerindeki önemini bilen ve mesleki uygulamalarında ilgili ilkeleri kullanan hemşireler yetiştirmektir. |
Ders İçeriği |
Mikrobiyolojiye Giriş, Mikroorganizmaların Sınıflandırılması, Mikroorganizmaların Genel Özellikleri, Bakteri Metabolizması, Beslenmesi, Çoğalması, Normal Mikrop Florası, Enfeksiyon Ve Bulaşma Yolları, Sterilizasyon Ve Dezenfeksiyon, Antijen Ve Antikorlar, Bağışıklık, Aşılar Ve Serumlar, Stafilakok, Streptokok, Pnömokok Ve Neisserria , Mikobakteriler, Aerob Ve Anaerob Gram Pozitif Basiller, Gram Negatif Enterit Bakteriler, Mikoplazma, Riketsiya Ve Klamidya, Mantarların Genel Özellikleri, Protozon Ve Helmintlerin Genel Özellikleri, Parazit Hastalıkları |
Ders Kaynakları |
Çakmakçı, M. L., Karahan, A. G., Çakır, İ., 2008. Microbiology. Bizim Büro Basımevi, Ankara. 227 s.
Brock Mikroorganizmaların biyolojisi- John M. Martınko (Çeviri editörü: Prof. Dr. Cumhur Çökmüş) Prokaryotes- Dworkin, Martin Falkow, S.; Rosenberg, E.; Schleifer, K.-H.; Stackebrandt,E. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Uygulama 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
100
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
100
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 7 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mikrobiyolojiye Giriş, Mikroorganizmaların Sınıflandırılması, | |
2 | Mikroorganizmaların Genel Özellikleri, uygulama | |
3 | Bakteri Metabolizması, Beslenmesi, Çoğalması, uygulama | |
4 | Normal Mikrop Florası, uygulama | |
5 | Enfeksiyon Ve Bulaşma Yolları | |
6 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon, uygulama | |
7 | Ara sınav | |
8 | Mikobakteriler, Gram Negatif Enterit Bakteriler | |
9 | Aerob Ve Anaerob Gram Pozitif Basiller, | |
10 | Stafilakok, Streptokok, Pnömokok Ve Neisserria | |
11 | Mikoplazma, Riketsiya Ve Klamidya | |
12 | Mantarların Genel Özellikleri, Protozon Ve Helmintlerin Genel Özellikleri, uygulama | |
13 | Parazit Hastalıkları | |
14 | Antibiyotikler, Amtimikrobiyal duyarlılık testleri | |
15 | Ara Sınav | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mikroorganizmaları bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Patojen Mikroorganizmaları bilir ve enfeksiyon oluşum sürecini bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Enfeksiyon hastalıklarını bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dezenfeksiyon, sterilizasyon prensiplerinin önemini bilir | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mikroorganizmaları bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Patojen Mikroorganizmaları bilir ve enfeksiyon oluşum sürecini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Enfeksiyon hastalıklarını bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Dezenfeksiyon, sterilizasyon prensiplerinin önemini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |