| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Beslenme İlkeleri | HEM108 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Yeterli ve dengeli beslenmenin önemi, besin bileşenlerin yapıları, fonksiyonları, sindirilmeleri ve yetersiz alınması durumunda karşılaşılan belirtiler ve beslenmeye bağlı hastalıklar hakkında bilgi kazandırmak |
| Ders İçeriği |
Yeterli ve dengeli beslenmenin önemi, Besin ögeleri (Karbonhidratlar, Proteinler, Yağlar, Vitaminler, Su ve Mineraller). Besin grupları, Beslenme bozuklukları, Şişmanlık ve Zayıflık, Özel durumlarda ve Hastalıklarda beslenme |
| Ders Kaynakları |
Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011
Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. İnsanda Beslenme Esasları (2023). Editör: A. Stewart Truswell , Jim Mann, Çeviri Editörleri: Doç. Dr. Meltem Soylu, Prof. Dr. Fatma, 1. Baskı, ISBN: 9786257564861, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 4 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 4 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 55 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,16 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Beslenmenin Tanımı ve Temel kavramlar | Vaka Çalışması |
| 2 | Sağlıklı Beslenmede yeterli ve dengeli beslenmenin önemi | Tartışmalı Ders |
| 3 | Karbonhidratlar | Beyin Fırtınası |
| 4 | Proteinler | Grup Çalışması |
| 5 | Lipidler | Küçük Grup Tartışması |
| 6 | Su ve mineraller | Grup Çalışması |
| 7 | Vitaminler | Grup Çalışması |
| 9 | Besin Grupları | |
| 9 | Enerji metabolizması | Problem Çözme |
| 10 | Beslenme yetersizliği sorunları | Sözlü |
| 11 | Özel durumlarda beslenme | Grup Çalışması |
| 10 | Beslenme kaynaklı hastalıklar | |
| 14 | Hastalıklarda beslenmenin önemi | |
| 14 | Başlıca Hastalıklarda beslenme | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Besin öğelerinin sağlıklı beslenmedeki yerini kavrayabilme | |||
| Temel beslenme bilgisine sahip olur. | |||
| Su, mineraller ve vitaminlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini öğrenebilme | |||
| Besin öğelerinin sınıflandırılmasını öğrenebilme | |||
| Besin öğesi yetersizlikleri-sağlık ilişkisini kavrayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Besin öğelerinin sağlıklı beslenmedeki yerini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Temel beslenme bilgisine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Su, mineraller ve vitaminlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Besin öğelerinin sınıflandırılmasını öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Besin öğesi yetersizlikleri-sağlık ilişkisini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |