EN
  • Anasayfa
  • HEM108 Beslenme İlkeleri (2025 - 2026 / 2. Yarıyıl)
  • EN
HEM108 - Beslenme İlkeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Beslenme İlkeleri HEM108 2 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK
Ders Veren
Amaç

Yeterli ve dengeli beslenmenin önemi, besin bileşenlerin yapıları, fonksiyonları, sindirilmeleri ve yetersiz alınması durumunda karşılaşılan belirtiler ve beslenmeye bağlı hastalıklar hakkında bilgi kazandırmak

Ders İçeriği

Yeterli ve dengeli beslenmenin önemi, Besin ögeleri (Karbonhidratlar, Proteinler, Yağlar, Vitaminler, Su ve Mineraller). Besin grupları, Beslenme bozuklukları, Şişmanlık ve Zayıflık, Özel durumlarda ve Hastalıklarda beslenme

Ders Kaynakları Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011
Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit
Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara.
İnsanda Beslenme Esasları (2023). Editör: A. Stewart Truswell , Jim Mann, Çeviri Editörleri: Doç. Dr. Meltem Soylu, Prof. Dr. Fatma, 1. Baskı, ISBN: 9786257564861, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 4 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 55
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,16
AKTS 2,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Beslenmenin Tanımı ve Temel kavramlar Vaka Çalışması
2 Sağlıklı Beslenmede yeterli ve dengeli beslenmenin önemi Tartışmalı Ders
3 Karbonhidratlar Beyin Fırtınası
4 Proteinler Grup Çalışması
5 Lipidler Küçük Grup Tartışması
6 Su ve mineraller Grup Çalışması
7 Vitaminler Grup Çalışması
9 Besin Grupları
9 Enerji metabolizması Problem Çözme
10 Beslenme yetersizliği sorunları Sözlü
11 Özel durumlarda beslenme Grup Çalışması
10 Beslenme kaynaklı hastalıklar
14 Hastalıklarda beslenmenin önemi
14 Başlıca Hastalıklarda beslenme Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Besin öğelerinin sağlıklı beslenmedeki yerini kavrayabilme
Temel beslenme bilgisine sahip olur.
Su, mineraller ve vitaminlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini öğrenebilme
Besin öğelerinin sınıflandırılmasını öğrenebilme
Besin öğesi yetersizlikleri-sağlık ilişkisini kavrayabilme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Besin öğelerinin sağlıklı beslenmedeki yerini kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Temel beslenme bilgisine sahip olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Su, mineraller ve vitaminlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini öğrenebilme - - - - - - - - - - - - - - -
Besin öğelerinin sınıflandırılmasını öğrenebilme - - - - - - - - - - - - - - -
Besin öğesi yetersizlikleri-sağlık ilişkisini kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - -