EN
  • Anasayfa
  • TAS314 Portfolyo ve Sunum Teknikleri (2021 - 2022 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TAS314 - Portfolyo ve Sunum Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Portfolyo ve Sunum Teknikleri TAS314 6 2 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Proje, Öğrenci Ödevleri (Görsel ve sözel sunumlar)
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Bayram ARMUTCI
Amaç

Bölüm öğrencisine kişisel bir portfolyo geliştirmenin temel prensiplerini öğretmektir. Sunulacak malzeme ve sunum şekli arasında anlaşılabilir, net, doğrusal bir ilişki kurabilmek üzerine odaklanılması hedeflenmektedir. Öğrenciler kişisel yeteneklerini en iyi ifade eden portfolyoları oluşturmak üzere yönlendirileceklerdir. En iyi işlerini kapsayan bir portfolyo tasarlamaları ve en uygun sunum yöntemini benimsemeleri istenmektedir.

Ders İçeriği

Ürün tasarımında kullanıcı ürün ilişkisi; kullanıcı kriterleri: ergonomik veriler, maliyet; müşteri beğenileri; müşteri profili; hedef kitle; malzeme kullanımı; malzeme ürün uyumu; malzeme kullanıcı ilişkisi; proje uygulamaları: tasarım kriterlerinin belirlenmesi, laboratuvar düzeni içinde değerlendirme yapılır.

Ders Kaynakları http://webstyleguide.com/wsg2/page/grids.html http://www.mezzoblue.com/archives/2005/05/13/columnsgrid/index.php http://www.smileycat.com/miaow/archives/layoutgrid.php http://tutorialblog.org/gridsystemsinwebdesign/ http://www.webdesignerwall.com/trends/gridandcolumndesigns/ http://www.alistapart.com/articles/outsidethegrid http://www.creativepublic.com/portfoliotips.php http://webtypography.net
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 13 26
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 13 13
Final Final 60 1 60
Toplam İş Yükü (Saat) 125
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,90
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş
2 CV Hazırlama
3 Portfolyo tasarımı ve türleri.
11 Proje
5 Proje
6 Sınıf içi çalışma. Malzeme, araçlar ve portfolyo türleri hakkında eleştiri.
7 Dijital portfolyo tasarımı
8 İş ve İş Görüşmeleri
9 Sunum-Kurumsal İletişim
10 proje
11 Proje
12 Sunum-Müşteri ve Müşteri ile Görüşme
13 Dijital ve Basılı portfolyo tasarımı
14 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, basılı, PDF, DVD ya da internet üzerinde ,iş arama ya da akademik amaçlı portfolyo oluşturma yeteneği kazanır,
Mesleki hayatlarını hazırlama ve geleceğe ilişkin kariyer planı oluşturma yetisi edinir.
Mesleki bir iş ortamında profesyonel iletişim yetenekleri kazanır, toplantı/görüşme deneyimi edinir, not alma, soru sorma, tartışma açma ve yönetme becerilerine sahip olur,
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci, basılı, PDF, DVD ya da internet üzerinde ,iş arama ya da akademik amaçlı portfolyo oluşturma yeteneği kazanır, - - - - - - - - - - - - - - -
Mesleki hayatlarını hazırlama ve geleceğe ilişkin kariyer planı oluşturma yetisi edinir. - - - - - - - - - - - - - - -
Mesleki bir iş ortamında profesyonel iletişim yetenekleri kazanır, toplantı/görüşme deneyimi edinir, not alma, soru sorma, tartışma açma ve yönetme becerilerine sahip olur, - - - - - - - - - - - - - - -