| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Anayasa Hukuku | YEY104 | 2 | 4 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | YEREL YÖNETİMLER |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze; yazılı ve görsel sunum, anlatım ve tartışma. |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Yaşar KOL |
| Amaç |
Bu dersin amacı; öğrencileri Anayasa Hukukunun genel esasları ve Türk Anayasa Hukuku hakkında bilgilendirmektir. |
| Ders İçeriği |
Bu dersin içeriğinde, anayasa hukukunun genel esasları ve Türk Anayasa Hukuku’na ilişkin düzenlemeler yer almaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Kemal GÖZLER (2018); Anayasa Hukukuna Giriş, Ekin Basın Yayın Dağıtım, Bursa.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Hukuk ve Anayasa Hukuku, Anayasa Hukukunun Konusu ve Yöntemi (Anayasa Hukukunun Kaynakları, Hukuk Düzeni ve Kurallar Kademelenmesi) | |
| 2 | Kurucu İktidar | |
| 3 | Devlet Kavramı; Devlet Şekilleri | |
| 4 | Hükumet Sistemleri | |
| 5 | Demokrasi ve Seçimler | |
| 6 | Anayasaların Yapılması Ve Değiştirilmesi, Kanunların Anayasaya Uygunluğunun Denetimi | |
| 7 | Osmanlı Anayasal Gelişmeleri | |
| 8 | Türkiye’de Anayasal Gelişmeler (Tarihsel Gelişim-1921-1924,1961 Anayasalarının Temel Nitelikleri) | |
| 9 | 1982 Anayasasının Yapılışı, Hazırlanışı, Kabulü Ve Temel Özellikleri | |
| 10 | 1982 Anayasasında Yer Alan Devletin Temel İlkeleri | |
| 11 | 1982 Anayasası Genel Esaslar, Temel Haklar Ve Ödevler | |
| 12 | Cumhuriyetin Temel Organları: Yasama Yürütme Ve Yargı | |
| 13 | Cumhuriyetin Temel Organları: Yasama Yürütme Ve Yarg | |
| 14 | Anayasa Yargısı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Türkiye’de yasama, yürütme ve yargıya ilişkin anayasal kuralların kavranması. | |||
| Devlet ve hükümet şekillerinin anlaşılması, | |||
| Türkiye’deki anayasal gelişmelerin öğrenilmesi, | |||
| Anayasa Hukukunun genel kavramlarının anlaşılması, | |||
| Anayasa Hukukunun genel ilkelerinin kavranması, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye’de yasama, yürütme ve yargıya ilişkin anayasal kuralların kavranması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Devlet ve hükümet şekillerinin anlaşılması, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türkiye’deki anayasal gelişmelerin öğrenilmesi, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Anayasa Hukukunun genel kavramlarının anlaşılması, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Anayasa Hukukunun genel ilkelerinin kavranması, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |