| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Performans Yönetimi | MOS216 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | YEREL YÖNETİMLER |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İşletmelerde İnsan kaynakları yönetiminin performans değerleme ve ücret yönetimi fonksiyonunu yürütme ve yönetme donanıma sahip olan çalışanların yetiştirilmesini hedeflemektedir. |
| Ders İçeriği |
İnsan kaynakları yönetimi süreci, performans değerleme süreci ve teknikleri, İş değerleme ve yöntemleri, İş değerleme, ücret ve performans ilişkisi, Ücret teorileri, Ücret sistemleri, Ücret denetimi, ücret-verimlilik ilişkisi |
| Ders Kaynakları |
Doç.Dr. Mücahit Çelik, Örnek Uygulamalı Performans Yönetimi
Prof. Dr. Cavide Uyargil, Performans Yönetim Sistemi Bireysel Performansın Planlanması Ve Değerlendirmesi Ve Geliştirilmesi, |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | ders hakkında bilgilendirme | |
| 2 | insan kaynakları yönetiminde performans yönetimi süreci | Ders |
| 3 | performans yönetim sisteminin geliştirilmesi | |
| 4 | performans değerlendirme yöntemleri | Beyin Fırtınası |
| 4 | performans değerlendirme yöntemleri | Beyin Fırtınası |
| 6 | performans planlanması | Beyin Fırtınası |
| 7 | performans değerlendirmede geçerlilik ve güvenirlik | Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara sınav, geçerlilik ve güvenirlik analizleri | |
| 9 | performans yönetimi uygulamalarının başarısını etkileyen temel unsurlar | |
| 10 | performans yönetimi uygulamalarının başarısını etkileyen temel unsurlar | Beyin Fırtınası |
| 11 | 360 derece performans değerlendirme yöntemi | Beyin Fırtınası |
| 12 | örnek performans değerlendirme anketleri | |
| 13 | ÖRNEK PERFORMANS DEĞERLENDİRME ANKETLERİ | Beyin Fırtınası |
| 14 | Örnek performans değerlendirme anketleri |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci performans değerleme sürecini yürütebilir ve yönetebilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Öğrenci iş değerleme çalışmalarını yürütebilir ve yönetebilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci performans değerleme sürecini yürütebilir ve yönetebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci iş değerleme çalışmalarını yürütebilir ve yönetebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |