• Anasayfa
  • YEY204 Yerel Kamu Hizmetleri (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
YEY204 - Yerel Kamu Hizmetleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yerel Kamu Hizmetleri YEY204 2 2 + 1 3,0 Pdf
Birim Bölüm
YEREL YÖNETİMLER
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yazılı ve görsel sunum, konu anlatımı, tartışma
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ömer TAŞÇATAN
Ders Veren
Amaç

Yerel kamu hizmetlerinin tanıtılması; bu hizmetlere dair Türkiye deki mevzuatın ve güncel uygulamaların öğretilmesi

Ders İçeriği

Yerel kamu hizmetleri , yerel kamu hizmetlerinin üretim ve sunuş biçimleri

Ders Kaynakları İhsan Kamalak ve Hüseyin Gül,Yerel Yönetimlerde Sosyal Demokrasi Toplumcu Belediyecilik Teorik Yaklaşımlar, Türkiye Uygulamaları, Kalkedon Yayınları, 2009.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 7 7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 7 7
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 168
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,59
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kamu Hizmeti ve ilgili kavramlar
2 Kamu hizmetine ilişkin mevzuat
3 Kamu hizmetine ilişkin mevzuat
4 Yönetimler arası hizmet bölüşümü
5 Yerel Yönetim Birimlerini Ziyaret/ Uygulayıcılarla bir araya gelme
6 Yerel kamu hizmetlerinin üretim ve sunuş biçimleri
7 Yerel kamu hizmetlerinin üretim ve sunuş biçimleri
8 Ara Sınav - Yerel kamu hizmetlerinin üretim ve sunuş biçimleri
8 Ara Sınav
9 Toplumcu Belediyecilik anlayışı
10 Yerel Yönetim Birimlerini Ziyaret/ Uygulayıcılarla bir araya gelme
11 Kent Konseyleri
12 Yerel Yönetim Birimlerini Ziyaret/ Uygulayıcılarla bir araya gelme
13 Türkiye de yerel yönetimlerde güncel kamu hizmeti anlayışı
14 Yerel Yönetim Birimlerini Ziyaret/ Uygulayıcılarla bir araya gelme
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yerel kamu hizmetlerinde aksayan yönlere ilişkin tespit yapabilme
Yerel kamu hizmetlerine ilişkin gözlemlerini değerlendirebilme
Yerel kamu hizmeti mevzuatındaki değişiklikleri takip edebilme
Kamu hizmeti kavramını, yerel kamu hizmetlerini ve bu hizmetlere ilişkin uygulamaları takip edebilme
Yerel kamu hizmeti uygulamalarını analiz edebilme
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Yerel kamu hizmetlerinde aksayan yönlere ilişkin tespit yapabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Yerel kamu hizmetlerine ilişkin gözlemlerini değerlendirebilme - - - - - - - - - - - - - - -
Yerel kamu hizmeti mevzuatındaki değişiklikleri takip edebilme - - - - - - - - - - - - - - -
Kamu hizmeti kavramını, yerel kamu hizmetlerini ve bu hizmetlere ilişkin uygulamaları takip edebilme - - - - - - - - - - - - - - -
Yerel kamu hizmeti uygulamalarını analiz edebilme - - - - - - - - - - - - - - -