| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yerel Kamu Hizmetleri | YEY204 | 2 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | YEREL YÖNETİMLER |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yazılı ve görsel sunum, konu anlatımı, tartışma |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Yerel kamu hizmetlerinin tanıtılması; bu hizmetlere dair Türkiye deki mevzuatın ve güncel uygulamaların öğretilmesi |
| Ders İçeriği |
Yerel kamu hizmetleri , yerel kamu hizmetlerinin üretim ve sunuş biçimleri |
| Ders Kaynakları |
İhsan Kamalak ve Hüseyin Gül,Yerel Yönetimlerde Sosyal Demokrasi Toplumcu Belediyecilik Teorik Yaklaşımlar, Türkiye Uygulamaları, Kalkedon Yayınları, 2009.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 14 | 14 |
| Final | Final | 1 | 14 | 14 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kamu Hizmeti ve ilgili kavramlar | |
| 2 | Kamu hizmetine ilişkin mevzuat | |
| 2 | Kamu hizmetine ilişkin mevzuat | |
| 4 | Yönetimler arası hizmet bölüşümü | |
| 10 | Yerel Yönetim Birimlerini Ziyaret/ Uygulayıcılarla bir araya gelme | |
| 6 | Yerel kamu hizmetlerinin üretim ve sunuş biçimleri | |
| 6 | Yerel kamu hizmetlerinin üretim ve sunuş biçimleri | |
| 8 | Ara Sınav - Yerel kamu hizmetlerinin üretim ve sunuş biçimleri | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Toplumcu Belediyecilik anlayışı | |
| 10 | Yerel Yönetim Birimlerini Ziyaret/ Uygulayıcılarla bir araya gelme | |
| 11 | Kent Konseyleri | |
| 10 | Yerel Yönetim Birimlerini Ziyaret/ Uygulayıcılarla bir araya gelme | |
| 13 | Türkiye de yerel yönetimlerde güncel kamu hizmeti anlayışı | |
| 10 | Yerel Yönetim Birimlerini Ziyaret/ Uygulayıcılarla bir araya gelme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yerel kamu hizmetlerinde aksayan yönlere ilişkin tespit yapabilme | |||
| Yerel kamu hizmetlerine ilişkin gözlemlerini değerlendirebilme | |||
| Yerel kamu hizmeti mevzuatındaki değişiklikleri takip edebilme | |||
| Kamu hizmeti kavramını, yerel kamu hizmetlerini ve bu hizmetlere ilişkin uygulamaları takip edebilme | |||
| Yerel kamu hizmeti uygulamalarını analiz edebilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yerel kamu hizmetlerinde aksayan yönlere ilişkin tespit yapabilme | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | ;
| Yerel kamu hizmetlerine ilişkin gözlemlerini değerlendirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ;
| Yerel kamu hizmeti mevzuatındaki değişiklikleri takip edebilme | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Kamu hizmeti kavramını, yerel kamu hizmetlerini ve bu hizmetlere ilişkin uygulamaları takip edebilme | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ;
| Yerel kamu hizmeti uygulamalarını analiz edebilme | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,8 | 4,6 | 4,6 | 4,8 | 4,4 | 4,8 | 4,8 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,8 | 4,6 | 3,8 | 4,6 |