EN
  • Anasayfa
  • ESM5001 Bilgisayarla Görü (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
ESM5001 - Bilgisayarla Görü
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayarla Görü ESM5001 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Emre DANDIL
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ
Amaç

Bilgisayarla görü, makinelerin görsel girdileri analiz etme ve anlama yeteneği kazanmasını sağlayan yöntemler geliştirmeyi amaçlar. Bu lisans düzeyindeki ders, bilgisayarla görmenin temel konularını tanıtmak için tasarlanmıştır. Bu bağlamda öncelikle görüntü oluşturma, kameralar, renk gibi alt düzey görüntü algılama yönlerinden başlayıp ilgi noktası tespiti ve yerel öznitelik çıkarımı gibi orta düzey görme konuları ile devam edeceğiz. Kurs ayrıca yüz algılama/tanıma, nesne tanıma ve insan hareket analizi gibi üst düzey görme görevlerinin temellerini de tanıtacaktır.

Ders İçeriği

görüntü işleme, bilgisayarla görme, lineer cebir, temel olasılık ve istatistik bilgisi, iyi programlama becerileri, sınıflandırma, nesne tanıma, nesne takibi, bölütleme

Ders Kaynakları Computer Vision: Algorithms and Applications, by Richard Szeliski, Springer, 2010.
Computer Vision: A Modern Approach (2nd edition), by D.A. Forsyth and J. Ponce, Prentice Hall, 2011.
Pattern Classification (2nd Edition), by R.O. Duda, P.E. Hart, and D.G. Stork, Wiley-Interscience, 2000.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
20
Temel Meslek Dersleri
20
Uygulama Dersleri
20
Uzmanlık / Alan Dersleri
20
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 4 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Ödev 1 Ödev 1 30 1 30
Ödev 2 Ödev 2 30 1 30
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 5 1 5
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 5 1 5
Final Final 50 1 50
Toplam İş Yükü (Saat) 196
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,69
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilgisayar görüsüne giriş Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
2 Görüntü oluşumu, kamera ve renk Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
3 Filtreler, Şablonlar ve Görüntü Piramitleri Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
4 İlgi noktaları ve görüntü özellikleri Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
5 Kenar Algılama, hat uydurma Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
6 Makine öğrenimi: kümeleme ve sınıflandırmaya genel bakış Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
7 Örnek tanıma, sözcük torbası modelleri Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
8 Kaydırmalı pencerelerle nesne algılama Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
9 Hareket analizi ve takibi Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
10 İnsan Eylemi Tanıma Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
11 Görüntü Alma / Geri Getirme Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
12 Derin öğrenme ile bilgisayarla görme uygulamaları Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
12 Derin öğrenme ile bilgisayarla görme uygulamaları Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
14 Bilgisayarla Görmede Gelişmiş Uygulamalar Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mezunlar, konu alanları hakkında kapsamlı bilgi ve anlayışa, farklı düşünce gelenekleriyle ilişki kurma becerisine ve çok disiplinli veya çok profesyonel bağlamlar dahil olmak üzere bilgilerini uygulamada uygulama becerisine sahiptir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
Mezunlar, gelecekteki zorluklara yenilikçi yanıtlar tasarlamak için eleştirel, yaratıcı ve kanıta dayalı düşünmeyi uygulayabilen etkili problem çözücülerdir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, bilgisayar görüsü tarafından ele alınan zorlukların ve uygulamaların kapsamını tanımlayabilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, görüntü filtreleme tekniklerini gösterebilecek ve deneyebileceklerdir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, izleme ve hareketten yapı gibi video analiz problemlerini üstlenebileceklerdir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, görüntü sınıflandırma, tanıma ve algılama dahil olmak üzere bilişsel görevleri analiz edebilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Mezunlar, konu alanları hakkında kapsamlı bilgi ve anlayışa, farklı düşünce gelenekleriyle ilişki kurma becerisine ve çok disiplinli veya çok profesyonel bağlamlar dahil olmak üzere bilgilerini uygulamada uygulama becerisine sahiptir. 3 5 5 3 3 5 2 1 1 1
Mezunlar, gelecekteki zorluklara yenilikçi yanıtlar tasarlamak için eleştirel, yaratıcı ve kanıta dayalı düşünmeyi uygulayabilen etkili problem çözücülerdir. 4 4 4 3 3 4 2 1 1 1
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, bilgisayar görüsü tarafından ele alınan zorlukların ve uygulamaların kapsamını tanımlayabilecektir. 5 5 3 3 3 4 3 1 1 1
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, görüntü filtreleme tekniklerini gösterebilecek ve deneyebileceklerdir. 5 5 3 3 3 4 3 1 1 1
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, izleme ve hareketten yapı gibi video analiz problemlerini üstlenebileceklerdir. 5 5 4 4 3 5 2 1 1 1
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, görüntü sınıflandırma, tanıma ve algılama dahil olmak üzere bilişsel görevleri analiz edebilecektir. 3 4 5 5 4 5 4 1 1 1
Ortalama Değer 4,17 4,67 4 3,5 3,17 4,5 2,67 1 1 1