| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Biyoyakıt Teknolojisi | ESM5004 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Eylem PEHLİVAN |
| Ders Veren | Doç. Dr. Eylem PEHLİVAN |
| Amaç |
Biyokütle kaynaklarını ve bu kaynaklarda elden edilen biyolojik kökenli yakıtları neler olduğunu öğrenir. bu yakıtların nasıl üretildiği üretiminde ki prosesleri analitik olarak açıklar. |
| Ders İçeriği |
Biyokütle Kaynakları, Biyoyakıtlar, Sıvı Biyoyakıtlar (biyoetonol ve biyodizel), Biyosıvı yakıtlar(Biyoetanol) ve Biyogaz(Biyogaz ve Biyohidrojen) Yakıtlar |
| Ders Kaynakları |
*Ronald F. Probstein, R. Edwin Hicks, "Synthetic Fuels",Mc Graw Hill,1982.
Ders notları ve makaleler, yayınlar |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 8 | 48 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 3 | 9 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 2 | 20 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yakıt ve enerji tanımları ve sınıflandırılmaları, biyokütle kaynakları | Ders |
| 2 | Biyoyakıtlar | Ders |
| 3 | Sıvı Biyoyakıtlar (biyoetonol ve biyodizel) | Ders |
| 3 | Sıvı Biyoyakıtlar (biyoetonol ve biyodizel) | Ders |
| 5 | Biyogaz(Biyogaz ve Biyohidrojen) Yakıtlar | Ders |
| 5 | Biyogaz(Biyogaz ve Biyohidrojen) Yakıtlar | Ders |
| 5 | Biyogaz(Biyogaz ve Biyohidrojen) Yakıtlar | Ders |
| 9 | Termokimyasal Dönüşüm İşlemleri | Ders |
| 9 | Termokimyasal Dönüşüm İşlemleri | Ders |
| 11 | Biyoyakıt Ekonomisi | Ders |
| 13 | Biyoyakıt Politikası | Ders |
| 14 | Biyoyakıt Politikası | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Biyolojik yakıtlarınözelliklerini açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Biyolojik yakıtların ekonomisi ve politikaları hakkında gerekçeli bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Biyoyakıtlar ve bunların üretim yöntemlerini analitik olarak açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Seminer Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Biyolojik yakıtlarınözelliklerini açıklar | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | ;
| Biyolojik yakıtların ekonomisi ve politikaları hakkında gerekçeli bilgi sahibi olur. | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | ;
| Biyoyakıtlar ve bunların üretim yöntemlerini analitik olarak açıklar | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 |