EN
  • Anasayfa
  • ESM5004 Biyoyakıt Teknolojisi (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
ESM5004 - Biyoyakıt Teknolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyoyakıt Teknolojisi ESM5004 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Eylem PEHLİVAN
Ders Veren Doç. Dr. Eylem PEHLİVAN
Amaç

Biyokütle kaynaklarını ve bu kaynaklarda elden edilen biyolojik kökenli yakıtları neler olduğunu öğrenir. bu yakıtların nasıl üretildiği üretiminde ki prosesleri analitik olarak açıklar.

Ders İçeriği

Biyokütle Kaynakları, Biyoyakıtlar, Sıvı Biyoyakıtlar (biyoetonol ve biyodizel), Biyosıvı yakıtlar(Biyoetanol) ve Biyogaz(Biyogaz ve Biyohidrojen) Yakıtlar

Ders Kaynakları *Ronald F. Probstein, R. Edwin Hicks, "Synthetic Fuels",Mc Graw Hill,1982.
Ders notları ve makaleler, yayınlar
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 6 8 48
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 3 3 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 3 9
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 10 2 20
Final Final 2 1 2
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 194
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,61
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yakıt ve enerji tanımları ve sınıflandırılmaları, biyokütle kaynakları Ders
2 Biyoyakıtlar Ders
3 Sıvı Biyoyakıtlar (biyoetonol ve biyodizel) Ders
3 Sıvı Biyoyakıtlar (biyoetonol ve biyodizel) Ders
5 Biyogaz(Biyogaz ve Biyohidrojen) Yakıtlar Ders
5 Biyogaz(Biyogaz ve Biyohidrojen) Yakıtlar Ders
5 Biyogaz(Biyogaz ve Biyohidrojen) Yakıtlar Ders
9 Termokimyasal Dönüşüm İşlemleri Ders
9 Termokimyasal Dönüşüm İşlemleri Ders
11 Biyoyakıt Ekonomisi Ders
13 Biyoyakıt Politikası Ders
14 Biyoyakıt Politikası Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Biyolojik yakıtlarınözelliklerini açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Biyolojik yakıtların ekonomisi ve politikaları hakkında gerekçeli bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Biyoyakıtlar ve bunların üretim yöntemlerini analitik olarak açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Seminer Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Biyolojik yakıtlarınözelliklerini açıklar 3 4 2 3 5 3 3 2 1 3
Biyolojik yakıtların ekonomisi ve politikaları hakkında gerekçeli bilgi sahibi olur. 3 4 2 3 5 3 3 2 1 3
Biyoyakıtlar ve bunların üretim yöntemlerini analitik olarak açıklar 3 4 2 3 5 3 3 2 1 3
Ortalama Değer 3 4 2 3 5 3 3 2 1 3