| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Enerji Kalitesi | ESM5011 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yasemin ÖNAL |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Elektrik yüklerinden ve modern kontrol sistemlerinden kaynaklanan güç kalite bozulmalarının karakterize edilmesi, enerji kalitesi standartlarının bu çerçevede değerlendirilmesi ve “Enerji Kalitesizliğinden kaynaklanan problemlerin teknik ve ekonomik analizlerinin yapılmasıdır |
| Ders İçeriği |
Elektrik Enerji Kalitesine Giriş / Elektrik Enerji Kalitesi Çalışmalarının Gerekliliği, Ortaya Çıkışı, Problemin Kaynakları ve Etkileri / Elektrik Enerji Kalitesi Probleminin Etkileri, Elektrik Enerji Kalitesi ile İlgili Kavramlar / Elektrik Güç Sistemleri / Elektrik Tesislerinde Harmonikler / Enerji Sistemlerinde Rezonans Oluşumu / Elektrik Tesislerinde Kompanzasyon / Filtreli Kompanzasyon / Elektrik Enerji Kalitesi ile İlgili Standartlar ve Çalışmalar / Elektrik Enerji Kalitesinin İzlenmesi / Elektrik Enerji Kalitesi Problemlerinin Çözümü |
| Ders Kaynakları |
Kocatepe, C., Umurkan, N, Attar, F., Yumurtacı, C., Uzunoğlu, M.,Karakaş, A., Arıkan, Baysal, M., Enerji Kalitesi ve Harmonikler, EMO-Kurs notu, 2005.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Elektrik Enerji Kalitesine Giriş | |
| 2 | Güç Kalitesi, Elektrik Enerji Kalitesi Probleminin Ortaya Çıkışı ve Kaynakları, Elektrik Enerji Kalitesi Problemleri | |
| 3 | Elektrik Enerjisi Kalitesi ile ilgili Standartlar, Elektrik Enerji Kalitesi ile İlgili Çalışmaları | |
| 4 | Elektrik Tesislerinde Harmonikler | |
| 5 | Harmoniklerin Kompanzasyon Tesisleri Üzerine Etkisi | |
| 6 | Elektrik Enerji Sistemlerinde Rezonans Oluşumu | |
| 7 | Harmoniklerin Rezonans Etkisi | |
| 8 | Harmoniklerin Sınırlandırılması ve Harmonik Standartları | |
| 9 | Harmonik Filtreleri | |
| 10 | Enerji Kalitesi Analizörlerinin İncelenmesi ve Örnek Ölçümler | |
| 11 | Harmonikli Devrelerde Güç Faktörünün Düzeltilmesi | |
| 13 | Elektrik Enerji Kalitesi Problemlerinin Çözümü | |
| 13 | Elektrik Enerji Kalitesi Problemlerinin Çözümü | |
| 14 | Alternatif Enerji Sistemleri, Yakıt Hücreleri ve Enerji Depolama Ünitelerinin Elektrik Enerjisi Açısından İncelenmesi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Modern Mühendislik Araç ve Yöntemleri Hakkında Bilgi ve Kullanabilme | |||
| Karşılaştığı bir Elektrik Mühendisliği Problemini, Saptama, Tanımlama ve Çözebilme | |||
| Elektrik Mühendisliği Uygulamalarının, Toplumsal ve Evrensel Etkilerini Anlayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Modern Mühendislik Araç ve Yöntemleri Hakkında Bilgi ve Kullanabilme | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | ;
| Karşılaştığı bir Elektrik Mühendisliği Problemini, Saptama, Tanımlama ve Çözebilme | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | ;
| Elektrik Mühendisliği Uygulamalarının, Toplumsal ve Evrensel Etkilerini Anlayabilme | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 1,67 | 2 | 2,67 | 2 | 3 | 3 | 3,33 | 2 | 1,67 | 2 |