| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hidrojen Enerjisi Teknolojileri | ESM5027 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Yenilenebilir enerji kaynağı olarak hidrojen enerjisinin tanıtılması. Hidrojenin yakıt olarak elde edilmesinden uygulamaya geçirilmesine değin süreçlerin ve teknolojilerin açıklanması. |
| Ders İçeriği |
Klasik ve yenilenebilir enerji kaynakları, hidrojenin özellikleri, hidrojenin yakıt olarak elde edilmesi ve enerjiye dönüşümü, hidrojenin depolanması ve taşınması, hidrojen teknolojileri, yakıt pilleri, hidrojen enerjisinin avantajları ve dezavantajları. |
| Ders Kaynakları |
Fuel Cell Fundamentals, Ryan O’Hayre, Suk-Won Cha, Whitney Colella, Fritz B. Prinz
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 9 | 14 | 126 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 12 | 1 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 201 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,88 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Klasik ve yenilenebilir enerji kaynakları | Ders |
| 2 | Güneş, rüzgar, su, jeotermal, biyoyakıt vb. yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı | Ders |
| 3 | Hidrojen enerjisi ve kullanım alanları | Ders |
| 4 | Hidrojenin keşfi, hidrojen atomunun fiziksel ve kimyasal özellikleri | Ders |
| 5 | Hidrojenin yakıt olarak özellikleri | Ders |
| 6 | Hidrojenin üretim yöntemleri | Ders |
| 7 | Hidrojenin depolanması ve taşınması | Ders |
| 8 | Hidrojen teknolojileri | Ders |
| 9 | Hidrojen yakıt pilleri | Ders |
| 9 | Hidrojen yakıt pilleri | Ders |
| 11 | Hidrojen enerjisinin diğer enerji türleriyle kombinasyonu | Ders |
| 12 | Hidrojen enerjisinin avantajları ve dezavantajları | Ders |
| 13 | Hidrojen enerjisinin geleceği | Ders |
| 13 | Hidrojen enerjisinin geleceği | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler hidrojenin üretim yöntemlerini bileceklerdir. Öğrenciler hidrojenin depolanma yöntemlerini bileceklerdir. Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin nasıl çalıştığını bileceklerdir. Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin enerji üretim sürecindeki gerekli hesaplamaları yapabileceklerdir | |||
| Öğrenciler hidrojenin üretim yöntemlerini bileceklerdir. Öğrenciler hidrojenin depolanma yöntemlerini bileceklerdir. Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin nasıl çalıştığını bileceklerdir. Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin enerji üretim sürecindeki gerekli hesaplamaları yapabileceklerdir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler hidrojenin üretim yöntemlerini bileceklerdir. Öğrenciler hidrojenin depolanma yöntemlerini bileceklerdir. Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin nasıl çalıştığını bileceklerdir. Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin enerji üretim sürecindeki gerekli hesaplamaları yapabileceklerdir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenciler hidrojenin üretim yöntemlerini bileceklerdir. Öğrenciler hidrojenin depolanma yöntemlerini bileceklerdir. Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin nasıl çalıştığını bileceklerdir. Öğrenciler hidrojen yakıt pilinin enerji üretim sürecindeki gerekli hesaplamaları yapabileceklerdir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |