Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Nükleer Mühendislikte Hesaplamalı Yöntemler | ESM5039 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik ders anlatımı ve öğrencilerin seçilen bir konuda rapor ve sunumları |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Arslan ÜNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Nükleer mühendislikte ortaya çıkan matematiksel problemlerin sayısal yöntemlerle çözümü konusunda eğitmek. Algoritma geliştirme ve bir bilgisayar dilinde program yazabilme becerisini kazandırmak. Sayısal yöntemlerle elde edilen sonuçların sınanması, irdelenmesi ve hata analizi konularında beceriler kazandırmak. Nükleer mühendislikte ortaya çıkan sınır değer problemlerinin sayısal çözümü konusunda temel becerileri kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Nükleer mühendislikte karşılaşılan problemlerin bilgisayar uygulamaları, çeşitli diferansiyel, integral ve integrodiferansiyel denklemlerle betimlenen nükleer reaktör sistemlerinin analizinde kullanılan bilgisayarla hesaplama yöntemleri. Sonlu farklar, sonlu elemanlar, kesikli ordinatlar ve Monte Carlo yöntemleri gibi sayısal yöntemler. Nötron ve foton transportu, ısı transferi ve termohidrolik problemlerine ilişkin örnekler. Akı ve güç dağılımının hesaplanması, ısı iletimi gibi nükleer mühendislik hesaplarının gerçekleştirilmesine ilişkin uygulamalar. Yöntem seçim kriterleri, bilgisayarla programlama ve kodlara ilişkin genel bilgi. |
Ders Kaynakları |
Computational Nuclear Engineering and Radiological Science Using Python, R. G. McClarren, Academic Press.
Nükleer Mühendisliğe Giriş, J.R. Lamarsh, A.J. Baratta, Palme Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fortran ve Phyton'a giriş | |
2 | Fortran ve Phyton Programlama Dilleri | |
3 | Sayısal verilerin uydurulması, testleri ve hata ayaklamları | |
4 | Adi diferansiyel denklemler (ADD) | |
5 | İki noktalı sınır koşulları | |
6 | Kısmi diferansiyel denklemler (KDD'ler) | |
7 | Difüzyon; parabolik KDD'ler | |
8 | Ara Sınav - Eliptik problemler ve yinelemeli matris çözümü | |
9 | Akışkanlar dinamiği ve hiperbolik denklemler | |
10 | Boltzmann denklemi ve çözümü | |
11 | Nötron taşıma | |
12 | Atom ve parçacık-hücre yöntemleri | |
13 | Monte Carlo teknikleri | |
14 | Monte Carlo radyasyon nakliyesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Özdeğer ve özvektör problemlerinin sayısal çözümleri konularında yeterli birikimin sağlanması. | |||
Doğrusal sistemlerin sayısal çözümleri konusunda uzmanlık kazanılması. | |||
Sayısal integrasyon konusunda temel becerilerin elde edilmesi. | |||
Nükleer mühendislikte ortaya çıkan sınır-değer problemlerinin sayısal çözümleri konusunda uzmanlık kazanılması. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Özdeğer ve özvektör problemlerinin sayısal çözümleri konularında yeterli birikimin sağlanması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğrusal sistemlerin sayısal çözümleri konusunda uzmanlık kazanılması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sayısal integrasyon konusunda temel becerilerin elde edilmesi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nükleer mühendislikte ortaya çıkan sınır-değer problemlerinin sayısal çözümleri konusunda uzmanlık kazanılması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |