EN
  • Anasayfa
  • ESM5000 Tez Çalışması (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
ESM5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması ESM5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Teorik ve Deneysel Araştırma Geliştirme Çalışmaları
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM Doç. Dr. Sinan TEMEL Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ÇİLLİYÜZ Prof. Dr. Arslan ÜNAL Doç. Dr. Eylem PEHLİVAN Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY Doç. Dr. Yasemin ÖNAL Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT Prof. Dr. Mehmet KURBAN Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT
Ders Veren Prof. Dr. Nazile URAL Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL Doç. Dr. Emrah DOKUR Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ Doç. Dr. Gamze GÜNDÜZ MERİÇ Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ Doç. Dr. Emre DANDIL
Amaç

Tez konusu ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi

Ders İçeriği

Tez konusu ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi

Ders Kaynakları Akademik veri tabanları
Yüksek lisans teziyle ilgili kitaplar ve makaleler
Akademik veri tabanları
Yüksek lisans teziyle ilgili kitaplar ve makaleler
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
20
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
20
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
20
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
40
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 20 14 280
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 10 7 70
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 10 7 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 18 14 252
Ödev 1 Ödev 1 20 1 20
Ödev 2 Ödev 2 20 1 20
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 40 1 40
Toplam İş Yükü (Saat) 766
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 30,04
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Pratik Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
3 Literatür taraması Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması
4 Literatür taraması Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması
5 Tez konusu benzetim ve deney çalışmaları Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
5 Tez konusu benzetim ve deney çalışmaları Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
7 Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
7 Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
7 Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
10 Tez konusu gerçekleme çalışmaları Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Seminer Grup Çalışması
11 Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi Seminer Grup Çalışması Laboratuar
11 Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi Seminer Grup Çalışması Laboratuar
11 Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi Seminer Grup Çalışması Laboratuar
11 Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi Seminer Grup Çalışması Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez konusuyla ilgili benzetimler yapabilmek Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusuyla ilgili gerçeklemeler yapabilmek Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Laboratuar Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusuyla ilgili deneyler yapabilmek Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Seminer Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Problem kapsamında analiz kabiliyeti kazanmak Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Grup Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Tez konusuyla ilgili benzetimler yapabilmek 5 3 3 2 1 3 5 4 3 4
Tez konusuyla ilgili gerçeklemeler yapabilmek 5 3 3 2 1 3 5 4 3 4
Tez konusuyla ilgili deneyler yapabilmek 5 3 3 2 1 3 5 4 3 4
Problem kapsamında analiz kabiliyeti kazanmak 5 3 3 2 1 3 5 4 3 4
Ortalama Değer 5 3 3 2 1 3 5 4 3 4