EN
  • Anasayfa
  • ESM5047 Yanma ve Hava Kirliliği (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
ESM5047 - Yanma ve Hava Kirliliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yanma ve Hava Kirliliği ESM5047 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Hasan YAMIK
Ders Veren Prof. Dr. Hasan YAMIK
Amaç

Tüm enerji kaynaklarının ve santrallerinin yanma sonrası çevre ile ilişkisini belirlemek ve daha temiz bir dünya için gerekli unsurları öğretebilmek

Ders İçeriği

Dünyada ve Türkiye’de Enerji üretim ve Tüketimleri/Dünyanın ve Türkiye’nin Enerji Üretiminden Kaynaklanan Kirleticiler/Yanma ve Kirleticiler/Küresel Isınma/Asit Yağmurları/ Termal Kirlilik/ Hava ve Su Kirliliği/ Yenilebilir Enerji ve Kirlilik/ Denizlerin Kirliliği/ Gürültü Kirliliği

Ders Kaynakları Ders Notları Handbook on Energy Audit and Environment Management, Y.P.Abbi, Shahank Jain, TERI Press, The Energy and Resources Institute. Handbook on Energy and Climate Change, Roger Froquet, E-ISBN: 978 0 85793 368 3, MPG Printgroup, UK
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
30
Temel Meslek Dersleri
30
Uygulama Dersleri
30
Uzmanlık / Alan Dersleri
10
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 3 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 4 40
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 10 2 20
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 5 5 25
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 4 20
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 187
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,33
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dünyada ve Türkiye’de Enerji üretim ve Tüketimleri Ders
2 Dünyanın ve Türkiye’nin Enerji Üretiminden Kaynaklanan Kirleticiler Ders Tartışmalı Ders
3 Sürdürülebilir Enerji Teknolojileri ve Emisyonları (Hidrolik,Rüzgar,Güneş,…) Ders Tartışmalı Ders
4 Yanma ve Kirleticiler, Kirleticilerin oluşumu ve önlenmesi Tartışmalı Ders
5 Küresel Isınma oluşumu ve etkileri, Önleme çalışmaları Tartışmalı Ders
6 Asit Yağmurları oluşumu ve etkileri, Önleme çalışmaları Tartışmalı Ders
7 Termal Kirlilik Tartışmalı Ders
8 Geçmişte ve bugün Karbon Emisyonları Tartışmalı Ders
9 Ara Sınav 1 Tartışmalı Ders Grup Çalışması
10 Gelecekte Karbon Ticareti Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması
11 Dünyada ve ülkemizde Karbon Azaltma Politikaları Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması
12 Yenilebilir Enerji ve Kirlilik Ders Grup Çalışması
12 Yenilebilir Enerji ve Kirlilik Ders Grup Çalışması
14 Denizlerin Kirliliği, Ders Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler, enerji üretiminden kaynaklanan çevresel kirleticilerini tanıma hususunda bilgi ve tecrübe kazanabilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Enerji Santrallerinden çevremizi etkileyen küresel ısınma sebeplerini tanıma hususunda bilgi ve tecrübe kazanabilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Makine mühendisliğinin güncel konularına ilişkin bilgiyi takip edebilme tecrübesi kazanılması Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Öğrenciler, enerji üretiminden kaynaklanan çevresel kirleticilerini tanıma hususunda bilgi ve tecrübe kazanabilir 5 - 5 - - - 5 5 - -
Enerji Santrallerinden çevremizi etkileyen küresel ısınma sebeplerini tanıma hususunda bilgi ve tecrübe kazanabilir - 5 - 5 5 5 - - 5 5
Makine mühendisliğinin güncel konularına ilişkin bilgiyi takip edebilme tecrübesi kazanılması 5 - - 5 - - - - - -