| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yanma ve Hava Kirliliği | ESM5047 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hasan YAMIK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Tüm enerji kaynaklarının ve santrallerinin yanma sonrası çevre ile ilişkisini belirlemek ve daha temiz bir dünya için gerekli unsurları öğretebilmek |
| Ders İçeriği |
Dünyada ve Türkiye’de Enerji üretim ve Tüketimleri/Dünyanın ve Türkiye’nin Enerji Üretiminden Kaynaklanan Kirleticiler/Yanma ve Kirleticiler/Küresel Isınma/Asit Yağmurları/ Termal Kirlilik/ Hava ve Su Kirliliği/ Yenilebilir Enerji ve Kirlilik/ Denizlerin Kirliliği/ Gürültü Kirliliği |
| Ders Kaynakları |
Ders Notları
Handbook on Energy Audit and Environment Management, Y.P.Abbi, Shahank Jain, TERI Press, The Energy and Resources Institute.
Handbook on Energy and Climate Change, Roger Froquet, E-ISBN: 978 0 85793 368 3, MPG Printgroup, UK
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 4 | 40 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 10 | 2 | 20 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 5 | 25 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 4 | 20 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 187 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,33 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dünyada ve Türkiye’de Enerji üretim ve Tüketimleri | Ders |
| 2 | Dünyanın ve Türkiye’nin Enerji Üretiminden Kaynaklanan Kirleticiler | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Sürdürülebilir Enerji Teknolojileri ve Emisyonları (Hidrolik,Rüzgar,Güneş,…) | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Yanma ve Kirleticiler, Kirleticilerin oluşumu ve önlenmesi | Tartışmalı Ders |
| 5 | Küresel Isınma oluşumu ve etkileri, Önleme çalışmaları | Tartışmalı Ders |
| 6 | Asit Yağmurları oluşumu ve etkileri, Önleme çalışmaları | Tartışmalı Ders |
| 7 | Termal Kirlilik | Tartışmalı Ders |
| 8 | Geçmişte ve bugün Karbon Emisyonları | Tartışmalı Ders |
| 9 | Ara Sınav 1 | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| 10 | Gelecekte Karbon Ticareti | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| 11 | Dünyada ve ülkemizde Karbon Azaltma Politikaları | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
| 12 | Yenilebilir Enerji ve Kirlilik | Ders Grup Çalışması |
| 12 | Yenilebilir Enerji ve Kirlilik | Ders Grup Çalışması |
| 14 | Denizlerin Kirliliği, | Ders Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler, enerji üretiminden kaynaklanan çevresel kirleticilerini tanıma hususunda bilgi ve tecrübe kazanabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Enerji Santrallerinden çevremizi etkileyen küresel ısınma sebeplerini tanıma hususunda bilgi ve tecrübe kazanabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Makine mühendisliğinin güncel konularına ilişkin bilgiyi takip edebilme tecrübesi kazanılması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler, enerji üretiminden kaynaklanan çevresel kirleticilerini tanıma hususunda bilgi ve tecrübe kazanabilir | 5 | - | 5 | - | - | - | 5 | 5 | - | - | ;
| Enerji Santrallerinden çevremizi etkileyen küresel ısınma sebeplerini tanıma hususunda bilgi ve tecrübe kazanabilir | - | 5 | - | 5 | 5 | 5 | - | - | 5 | 5 | ;
| Makine mühendisliğinin güncel konularına ilişkin bilgiyi takip edebilme tecrübesi kazanılması | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 3,33 | 1,67 | 1,67 | 3,33 | 1,67 | 1,67 | 1,67 | 1,67 | 1,67 | 1,67 |