| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Modern Biyoloji | CGB107 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, tartışma, beyin fırtınası,grup çalışması |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Fadime ÖZDEMİR (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Adem KAYA |
| Amaç |
Canlıların çeşitliliği, hücre ve dokularının yapısal ve işlevsel özellikleri, evrimleri, canlılarda kalıtım, canlılarda geçen biyokimyasal olaylar ve canlıların birbirleri ve cansız çevre ile olan ilişkilerinin öğretilmesi. |
| Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında canlıların çeşitliliği, hücre ve dokularının yapısal ve işlevsel özellikleri, evrimleri, canlılarda kalıtım, canlılarda geçen biyokimyasal olaylar ve canlıların birbirleri ve cansız çevre konuları yer verilmiştir. |
| Ders Kaynakları |
Biology- Campbell Reece
Moleculer Biology-David P. Clark |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 15 | Sinir Sistemi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 16 | Sinir Sistemi Final Sınavı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Biyoloji ile ilgili kavramları bilir | |||
| Hücrenin yapı ve işleyişini bilir | |||
| Genetik ve ilgili kavramları bilir | |||
| İnsan vücudunu, organları ve sistemleri bilir | |||
| Biyoloji ile ilgili kavramları bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Biyoloji ile ilgili kavramları bilir | 3 | 3 | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hücrenin yapı ve işleyişini bilir | 3 | 3 | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Genetik ve ilgili kavramları bilir | 3 | 3 | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsan vücudunu, organları ve sistemleri bilir | 3 | 3 | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3 | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |