| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Genel Psikoloji | CGB104 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Neşe MERCAN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin; psikolojinin tanımı, tarihi, alt dalları, psikolojide yer alan temel yaklaşımlar, duyum ve algılama, bellek, güdülenme, duygular, öğrenme psikolojisi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Psikolojinin tanımı, tarihi, alanları, psikolojide yer alan yaklaşımlar, psikolojide kullanılan araştırma yöntemleri, duyum ve algılama, bellek, güdülenme, duygular, öğrenme psikolojisine giriş, klasik koşullanma, edimsel koşullanma hakkında detaylı bilgi. |
| Ders Kaynakları |
Morgan C. T. (2011). Psikolojiye Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
Cüceloğlu, D. (2016). İnsan ve Davranışı. Ankara: Remzi Kitabevi. Morris, C, G. (2002). Psikolojiyi Anlamak Psikolojiye Giriş. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 7 | 1 | 7 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,22 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Psikolojinin tanımı, tarihi, alanları, | |
| 2 | Psikolojide yer alan temel yaklaşımlar, | Tartışmalı Ders |
| 3 | Psikolojide kullanılan araştırma yöntemleri, | |
| 4 | Zeka | Tartışmalı Ders |
| 5 | Duyum ve algılama | Tartışmalı Ders |
| 5 | Bellek | |
| 7 | Duygular | |
| 8 | Düşünce | Tartışmalı Ders |
| 9 | Öğrenme | Tartışmalı Ders |
| 10 | Davranış | Tartışmalı Ders |
| 11 | Dürtü ve Güdü | Tartışmalı Ders |
| 12 | Problem çözme | Tartışmalı Ders |
| 13 | Kişilik | Tartışmalı Ders |
| 14 | Farkındalık | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Algı, bellek, öğrenme gibi zihinsel süreçleri tartışır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Duyum, güdülenme, duygular, klasik koşullanma, edimsel koşullanma hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Psikoloji tarihini, psikolojinin alt dallarını açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Psikolojide yer alan yaklaşımları ve psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Psikolojinin tanımını yapar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |