| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Anne ve Çocuk Beslenmesi | CGB202 | 4 | 2 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sabahat COŞKUN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Yeterli ve dengeli beslenmeye zemin hazırlayacak, beslenmenin sağlıkla ilişkisini açıklayıcı bilgi verilmesi |
| Ders İçeriği |
Beslenmenin tanımı ve önemi, besin ögeleri ve fonksiyonları, özel durumlarda beslenme öğrenilir ve tartışılır |
| Ders Kaynakları |
Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011.
Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 34 | 1 | 34 |
| Final | Final | 52 | 1 | 52 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Beslenmenin Tanımı ve Önemi | |
| 1 | Beslenmenin Tanımı ve Önemi | |
| 3 | Karbonhidratların yapısı, önemi ve sınıflandırılmaları | |
| 4 | Proteinlerin yapısı, önemi ve sınıflandırılmaları | |
| 5 | Lipidlerin yapısı, önemi ve sınıflandırılmaları | |
| 6 | Su ve minerallerin fiziksel ve kimyasal özellikleri | |
| 7 | Vitaminlerin fiziksel ve kimyasal özellikleri | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Besin Grupları | |
| 10 | Beslenme kaynaklı hastalıklar | |
| 11 | Özel durumlarda beslenme | |
| 11 | Özel durumlarda beslenme | |
| 13 | Hastalıklarda beslenmenin önemi | |
| 13 | Hastalıklarda beslenmenin önemi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Besin öğesi yetersizlikleri-sağlık ilişkisini kavrayabilme | |||
| Besin öğelerinin sınıflandırılmasını öğrenebilme | |||
| Temel beslenme bilgisine sahip olur. | |||
| Su, mineraller ve vitaminlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini öğrenebilme | |||
| Besin öğelerinin sağlıklı beslenmedeki yerini kavrayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Besin öğesi yetersizlikleri-sağlık ilişkisini kavrayabilme | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | 2 | 1 | ;
| Besin öğelerinin sınıflandırılmasını öğrenebilme | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | 2 | 1 | ;
| Temel beslenme bilgisine sahip olur. | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | 2 | 1 | ;
| Su, mineraller ve vitaminlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini öğrenebilme | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | 2 | 1 | ;
| Besin öğelerinin sağlıklı beslenmedeki yerini kavrayabilme | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | 2 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | 2 | 1 |