| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Üstün Yetenekli Çocuklar | CGB407 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu derste öğrencilere, üstün yetenekli çocuğu tanıma ve gelişim profilini analiz ederek tanılama yapabilme; çocukların gereksinimlerine bağlı olarak uygun destek programlarını geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerileri ile aile ve öğretmenlerine danışmanlık sunma becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır |
| Ders İçeriği |
Bu ders; Üstün yeteneğin tanımı,Üstün yetenekli çocukların karakteristik özellikleri,Üstün yeteneklilik tipleri,Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçları,Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçları,Üstün yetenekli çocukların belirlenmesi ve bilgi kaynakları,Eğitim modelleri,Ana-babalar ve öğretmenler üstün yetenekli çocuklara nasıl yaklaşım göstermeli,Üstün yetenekli çocuklar için program geliştirme ve uygulama prensipleri,Ara sınav,Gözlem, gözlem bilgilerinin paylaşımı,Staj, stajın tartışılması,Staj, stajın tartışılması,Staj, stajın değerlendirilmesi ,Final sınavı; konularını içermektedir. |
| Ders Kaynakları |
Üstün Yetenekli Çocuklar ve Eğitimi, Gary A. Davis
Kokot, S.(1999) Help Our Child is Gifted.Guidelines for Parent. Henkos Printers, Republic of South Africa |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Üstün yeteneğin tanımı | Ders |
| 2 | Üstün yetenekli çocukların karakteristik özellikleri | Ders |
| 3 | Üstün yeteneklilik tipleri | Ders |
| 4 | Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçları | Ders |
| 4 | Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçları | Ders |
| 6 | Üstün yetenekli çocukların belirlenmesi ve bilgi kaynakları | Ders |
| 7 | Eğitim modelleri | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Ana-babalar ve öğretmenler üstün yetenekli çocuklara nasıl yaklaşım göstermeli | Ders |
| 10 | Üstün yetenekli çocuklar için program geliştirme ve uygulama prensipleri | Ders |
| 11 | Gözlem, gözlem bilgilerinin paylaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Gözlem, gözlem bilgilerinin paylaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Gözlem, gözlem bilgilerinin paylaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Gözlem, gözlem bilgilerinin paylaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Gözlem, gözlem bilgilerinin paylaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
| 16 | Final | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Üstün yeteneğin tanımını yapar. | |||
| Üstün yetenekli çocukların karakteristik özellikleri ve üstün yetenek türlerini bilir. | |||
| Üstün yetenekli çocukların gelişim özelliklerini bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Üstün yeteneğin tanımını yapar. | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | ;
| Üstün yetenekli çocukların karakteristik özellikleri ve üstün yetenek türlerini bilir. | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | ;
| Üstün yetenekli çocukların gelişim özelliklerini bilir. | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - |