EN
  • Anasayfa
  • CGB409 Özel Eğitim Uygulaması (2025 - 2026 / 7. Yarıyıl)
  • EN
CGB409 - Özel Eğitim Uygulaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Özel Eğitim Uygulaması CGB409 7 2 + 6 10,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Eda DÖNMEZ
Ders Veren Prof. Dr. Raif ZİLELİ
Amaç

Öğrencilerin kazanmış olduğu bilgi ve becerileri okul ortamında uygulamasını sağlamak, bu doğrultuda uygun ders planı ve eğitici materyaller hazırlayabilmesi, gözlem becerilerini geliştirerek farklı gelişimsel özellikler gösteren çocukları değerlendirebilmesi amaçlanmaktadır

Ders İçeriği

Bireyselleştirilmiş eğitim planını inceleme, uygulama yapılacak eğitim ortamına gözlemci olarak katılma, gözlem raporu yazma, eğitim planında yer alan hedefler doğrultusunda bireyselleştirilmiş öğretim programı (BÖP) hazırlama, özel gereksinimli çocukların gelişimsel özelliklerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama, özel gereksinimli çocukları değerlendirme

Ders Kaynakları Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Özel Eğitim Uygulaması Dersinin Yürütülmesine İlişkin Yönerge
Özel Eğitimde Özel Etkinlikler- Cemile Turan HAMARAT ve Feyzan Tomur Özdoğan
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim- İbrahim H. DİKEN (Ed.)
Destek Eğitim Seti- Dr. Atilla TAZEBAY ve Uzm. Meryem ŞAHİN
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
100
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS 10,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) inceleme
1 BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) inceleme
3 Öğrencilerin gözlemci olarak katılmaları, mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda gözlem raporlarını yazmaları Ders
3 Öğrencilerin gözlemci olarak katılmaları, mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda gözlem raporlarını yazmaları Ders
3 Öğrencilerin gözlemci olarak katılmaları, mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda gözlem raporlarını yazmaları Ders
6 Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları Ders
6 Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları Ders
6 Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları Ders
6 Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları Ders
6 Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları Ders
6 Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları Ders
6 Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları Ders
6 Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları Ders
14 Özel eğitim uygulamalarını izleme ve değerlendirilme sistemleri Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda bireyselleştirilmiş öğretim programı (BÖP) hazırlar Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda farklı gelişimsel özellikler gösteren çocuklara uygun etkinlikler planlar ve uygular. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci öğrenme ortamını düzenler ve öğrencilerle etkili iletişim kurar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci farklı gelişimsel özellikler gösteren çocukları değerlendirir ve değerlendirme sonuçlarının kayıtlarını tutar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci özel eğitim sınıflarında gözlem yapma becerisi kazanır ve farklı gelişimsel özellikler gösteren çocukların ihtiyaçlarını bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Öğrenci öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda bireyselleştirilmiş öğretim programı (BÖP) hazırlar 5 - 5 - 5 - - 5 - 4 - 5 - 5 -
Öğrenci mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda farklı gelişimsel özellikler gösteren çocuklara uygun etkinlikler planlar ve uygular. 5 - 5 - 5 - - - 5 - 2 5 - - -
Öğrenci öğrenme ortamını düzenler ve öğrencilerle etkili iletişim kurar. 5 5 5 - 5 - - - - - 5 5 - - 5
Öğrenci farklı gelişimsel özellikler gösteren çocukları değerlendirir ve değerlendirme sonuçlarının kayıtlarını tutar. 5 - 5 - - - - 5 - - - 5 4 5 -
Öğrenci özel eğitim sınıflarında gözlem yapma becerisi kazanır ve farklı gelişimsel özellikler gösteren çocukların ihtiyaçlarını bilir. 5 - 5 - 5 - - 5 5 - 5 5 - 5 -
Ortalama Değer 5 1 5 - 4 - - 3 2 0,8 2,4 5 0,8 3 1