| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Çocuk Gelişimi Alan Uygulaması I | CGB311 | 5 | 2 + 6 | 10,0 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU (Yıl: 2023-2024) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Medera HALMATOV Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN |
| Amaç |
Normal gelişim gösteren çocuklar ile gelişimsel açıdan sorunları olan çocuklara (engelli, suçlu, korunmaya muhtaç, sokakta yaşayan vb.) ilişkin verilen teorik bilgileri sahada uygulama ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği | |
| Ders Kaynakları |
https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/guncellenenokuloncesiegitimprogrami.pdf
https://tymm.meb.gov.tr/ogretim-programlari/okul-oncesi
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 16 | 8 | 128 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 8 | 64 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 6 | 6 | 36 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 8 | 4 | 32 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 5 | 25 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 5 | 25 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 323 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 12,67 | |||
| AKTS | 10,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 4 | Alan Uygulaması | |
| 4 | Alan Uygulaması | |
| 4 | Alan Uygulaması | |
| 4 | Alan Uygulaması | |
| 4 | Alan Uygulaması | |
| 4 | Alan Uygulaması | |
| 4 | Alan Uygulaması | |
| 4 | Alan Uygulaması | |
| 4 | Alan Uygulaması | |
| 4 | Alan Uygulaması | |
| 4 | Alan Uygulaması | |
| 4 | Alan Uygulaması | |
| 4 | Alan Uygulaması | |
| 4 | Alan Uygulaması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çocuklarla ilgili okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu, çocuk yuvası ve yetiştirme yurdu, hastane gibi kurumların özelliklerini karşılaştırır. | |||
| Çocuk gelişimi ile ilgili alanlarda yapılan uygulamaları rapor eder. | |||
| Çocukların farklı alanlardaki gelişimlerini değerlendirme bilgisine sahiptir. | |||
| Farklı özellikteki çocukların değerlendirilmesi ve eğitimine ilişkin kavram, eğitim programı ve uygulamaları açıklar. | |||
| Çocuklarla ilgili okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu, çocuk yuvası ve yetiştirme yurdu, hastane gibi kurumların özelliklerini açıklar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuklarla ilgili okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu, çocuk yuvası ve yetiştirme yurdu, hastane gibi kurumların özelliklerini karşılaştırır. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Çocuk gelişimi ile ilgili alanlarda yapılan uygulamaları rapor eder. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Çocukların farklı alanlardaki gelişimlerini değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Farklı özellikteki çocukların değerlendirilmesi ve eğitimine ilişkin kavram, eğitim programı ve uygulamaları açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Çocuklarla ilgili okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu, çocuk yuvası ve yetiştirme yurdu, hastane gibi kurumların özelliklerini açıklar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,2 | 4,2 | 4,6 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,2 | 4,4 | 4,2 | 4,2 | 4,2 | 4,2 | 4,2 | 4,2 |