| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Çocuk Gelişimi Alan Uygulaması II | CGB314 | 6 | 2 + 6 | 10,0 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Asude BAYRAM (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Çocuk gelişimi bölümünde alınan teorik bilgilerin uygulama alanında kullanılma becerisini kazanmak ve çocuklarla iletişim becerisi kazandırmak |
| Ders İçeriği |
Çocuklarla oyun, çocuklarla resim, çocuklarla müzik aktivitelerini gerçekleştirebilmek. masal anlatma ve beden dili ve hareketleriyle kendini ifade edebilme, güzel konuşma |
| Ders Kaynakları | |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 7 | 14 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 8 | 14 | 112 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 8 | 14 | 112 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 258 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 10,12 | |||
| AKTS | 10,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 11 | Saha Çalışması | |
| 11 | Saha Çalışması | |
| 11 | Saha Çalışması | |
| 11 | Saha Çalışması | |
| 11 | Saha Çalışması | |
| 11 | Saha Çalışması | |
| 11 | Saha Çalışması | |
| 11 | Saha Çalışması | |
| 11 | Saha Çalışması | |
| 11 | Saha Çalışması | |
| 11 | Saha Çalışması | |
| 11 | Saha Çalışması | |
| 11 | Saha Çalışması | |
| 11 | Saha Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çocuklarla ilgili okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu, çocuk yuvası ve yetiştirme yurdu, hastane gibi kurumların özelliklerini açıklar. | Ödev / Proje | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Farklı özellikteki çocukların değerlendirilmesi ve eğitimine ilişkin kavram, eğitim programı ve uygulamaları açıklar. | Ödev / Proje | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Çocuk gelişimi ile ilgili alanlarda yapılan uygulamaları rapor eder. | Ödev / Proje | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Çocukların farklı alanlardaki gelişimlerini değerlendirme bilgisine sahiptir. | Ödev / Proje | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Çocuklarla ilgili okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu, çocuk yuvası ve yetiştirme yurdu, hastane gibi kurumların özelliklerini karşılaştırır. | Ödev / Proje | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuklarla ilgili okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu, çocuk yuvası ve yetiştirme yurdu, hastane gibi kurumların özelliklerini açıklar. | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | ;
| Farklı özellikteki çocukların değerlendirilmesi ve eğitimine ilişkin kavram, eğitim programı ve uygulamaları açıklar. | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | ;
| Çocuk gelişimi ile ilgili alanlarda yapılan uygulamaları rapor eder. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | ;
| Çocukların farklı alanlardaki gelişimlerini değerlendirme bilgisine sahiptir. | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | ;
| Çocuklarla ilgili okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu, çocuk yuvası ve yetiştirme yurdu, hastane gibi kurumların özelliklerini karşılaştırır. | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 3,6 | 3,4 | 4,4 | 3,6 | 3,4 | 4,2 | 3,4 | 3,6 | 2,8 | 3,6 | 3,4 | 3 | 2,8 | 3 | 3 |