EN
  • Anasayfa
  • CGB420 Çocuk Yayıncılığı (2025 - 2026 / 8. Yarıyıl)
  • EN
CGB420 - Çocuk Yayıncılığı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk Yayıncılığı CGB420 8 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Asude BAYRAM
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin çocuklar ile ilgili tüm yayın çeşitlerini tanımalarını ve basılı ve medyada yer alan yayınlardan çocuklar için yararlı olanları ayırt etmelerini sağlamak

Ders İçeriği

Basılı kaynaklarda ve medyada çocuk yayıncılığı, çocuklar için yararlı kaynaklar, gelişim alanlarına göre çocuk yayınları, çocuk yayıncılığı kullanılarak etkinlik planı yapma ve uygulama

Ders Kaynakları Minika Go Dergisi
Meraklı Minik Dergisi
National Geographic Kids Dergisi
Çamlıca Çocuk Dergisi
Bilge Çocuk Dergisi
Mavi Kırlangıç Dergisi
Minika Çocuk Dergisi
TRT Çocuk Dergisi
Üç Kedi Bir Dilek (Sara ŞAHİNKANAT)
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 0 14 0
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı, çocuk yayıncılığının önemi Ders
2 Basılı çocuk yayınları: Kitap, dergi, broşür
3 Dijital ve medya temelli çocuk yayınları Tartışmalı Ders Gösterim
4 Çocuklar için yararlı kaynakları seçme kriterleri Vaka Çalışması Grup Çalışması
5 Gelişim alanlarına göre yayın türleri: Bilişsel gelişim Tartışmalı Ders
6 Gelişim alanlarına göre yayın türleri: Duygusal ve sosyal gelişim Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
7 Gelişim alanlarına göre yayın türleri: Dil ve motor gelişim Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
8 Çocuk yayınlarında kültürel ve etik değerler Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
9 Çocuk yayınlarını etkinlik planlamasında kullanma Rol Yapma / Drama
10 Etkinlik örneklerinin hazırlanması ve sunumu Grup Çalışması
10 Etkinlik örneklerinin hazırlanması ve sunumu Grup Çalışması
10 Etkinlik örneklerinin hazırlanması ve sunumu Grup Çalışması
13 Basılı ve dijital yayınlarla bütünleştirilen etkinlikler Gösterim Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
14 Genel değerlendirme Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Medyadaki kaynaklardan çocuklar için yararlı olanları ayırt eder. Sunum / Seminer Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Okul öncesi dönemdeki çocuklar için hazırlanan yayınları çeşitli kriterlere göre değerlendirir. Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Çocuklar için hazırlanmış yayınları öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çocuk yayınlarını kullanarak etkinlik planı hazırlar ve uygular. Sunum / Seminer Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Çocuk yayınlarında kültürel, etik ve toplumsal değerleri analiz eder. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Medyadaki kaynaklardan çocuklar için yararlı olanları ayırt eder. - - - - - - - - - - - - - - -
Okul öncesi dönemdeki çocuklar için hazırlanan yayınları çeşitli kriterlere göre değerlendirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Çocuklar için hazırlanmış yayınları öğrenir. - - 4 1 - - - - - - - - - - -
Çocuk yayınlarını kullanarak etkinlik planı hazırlar ve uygular. - - - - - - - - - - - - - - -
Çocuk yayınlarında kültürel, etik ve toplumsal değerleri analiz eder. - - 5 1 1 - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - 1,8 0,4 0,2 - - - - - - - - - -