Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Beyin Gelişimi | CGB327 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Neşe MERCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Doğum öncesi gelişimden itibaren yetişkinliğe kadar beyin gelişimi hakkında genel bir anlayış kazandırmak |
Ders İçeriği |
Bu ders; Gelişimle ilgili temel biyolojik kavramlar ,Sinir sisteminin genel yapısı ve bileşenleri ,Doğum öncesi sinir sistemi gelişimi, sinir sistemindeki hücrelerin oluşumu ,Sinir sistemindeki hücrelerin oluşumuna devam, beyin hücrelerinin gruplandırılmaları ve beyin bölgelerine göçü, Sinir hücreleri hedeflerini nasıl bulur? Tropik ve Trofik faktörler,Gelişimde görünen sinaps elenmesi,Sinir sistemi gelişiminde çevresel etkenler ,Duyu ve algıların beyin gelişimine paralel değişimi, Bağlanmanın nörobiyolojik temelleri ,Ergenlik, beyin yapısı ve fonksiyonlarında cinsiyet farklarının ortaya çıkışı ,Beyin asimetrisi ve beyin asimetrisinin gelişimsel ortaya çıkışı ,Nörogelişimsel bozukluklar ; konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
David R. Shaffer, Katherine Kipp:
Gelişim Psikolojisi: Çocukluk ve Ergenlik 9. Baskı
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gelişimle ilgili temel biyolojik kavramlar | Tartışmalı Ders |
2 | Sinir sisteminin genel yapısı ve bileşenleri | Tartışmalı Ders |
3 | Doğum öncesi sinir sistemi gelişimi | Tartışmalı Ders |
4 | Sinir sistemindeki hücrelerin oluşumu | Tartışmalı Ders |
5 | Beyin hücrelerinin gruplandırılmaları ve beyin bölgelerine göç | Tartışmalı Ders |
6 | Sinir hücreleri hedefleri | Tartışmalı Ders |
7 | Tropik ve Trofik faktörler | Tartışmalı Ders |
8 | Gelişimde görünen sinaps elenmesi | Tartışmalı Ders |
9 | Sinir sistemi gelişiminde çevresel etkenler | Tartışmalı Ders |
10 | Duyu ve algıların beyin gelişimine paralel değişimi | Tartışmalı Ders |
11 | Bağlanmanın nörobiyolojik temelleri | Tartışmalı Ders |
12 | Ergenlik, beyin yapısı ve fonksiyonlarında cinsiyet farklarının ortaya çıkışı | Tartışmalı Ders |
13 | Beyin asimetrisi ve beyin asimetrisinin gelişimsel ortaya çıkışı | Tartışmalı Ders |
14 | Nörogelişimsel bozukluklar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sinir sistemi oluşumu ve bu oluşumun zaman çizelgesi hakkında fikir yürütebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Davranışın ve bilişsel işlevlerin nörobiyolojik temellerine dair temel soruları sorma alışkanlığı kazanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gelişimsel nöropsikiyatrik bozuklukların oluşum mekanizmaları ile ilgili çıkarımlarda bulunabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sinir sistemi oluşumu ve bu oluşumun zaman çizelgesi hakkında fikir yürütebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Davranışın ve bilişsel işlevlerin nörobiyolojik temellerine dair temel soruları sorma alışkanlığı kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gelişimsel nöropsikiyatrik bozuklukların oluşum mekanizmaları ile ilgili çıkarımlarda bulunabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |