Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim | CGB421 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Neşe MERCAN |
Amaç |
Öğrenciye insanı ve insan davranışlarını, hemşireliğin ilişki ve iletişimdeki işlevini, iletişim sürecinin temel kavram ve ilkelerini incelemeyi ve bu bilgilerin mesleki ve sosyal yaşamda kullanılması konusunda bilgi, tutum ve beceri kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Temel iletişim beceriler, iletişimde dinleme, empati, kendini açma, çatılma çözümü, temel psikolojik danışma becerileri |
Ders Kaynakları |
Acar, N.V., (1998), Terapötik iletişim (3. baskı), Ankara: Onur Ofset.
2. Cüceloğlu D. (1996). İletişim ve Etkili Yaşam Semineri. Sistem Yayıncılık 1. Cüceloğlu D. (2021). İnsan insana. Remzi Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kişilerarası ilişkiler ve iletişime giriş, temel kavramlar, süreçler | Tartışmalı Ders |
2 | Sen dili, Ben dili | Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Empati | Tartışmalı Ders |
4 | Öfke Kontrolü | Vaka Çalışması |
5 | Kriz yönetimi | Tartışmalı Ders |
6 | Çatışma çözümü | Tartışmalı Ders |
7 | Dinleme | Tartışmalı Ders |
8 | Problem çözme, ara sınav | Problem Çözme |
9 | Kendini açma | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sözlü ve sözsüz iletişim biçimlerini bilir. | |||
İletişimin insan ilişkilerindeki önemini ve iletişimi etkileyen faktörleri bilir. | |||
Duygusal ve davranışsal tepkilerin oluşmasını etkileyen etmenleri ayırt eder. | |||
Kişiler arası ilişkilerde etkili dinleme davranışını bilir ve kullanır. | |||
Çatışma çözümünü etkileyen faktörleri tanımlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sözlü ve sözsüz iletişim biçimlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişimin insan ilişkilerindeki önemini ve iletişimi etkileyen faktörleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Duygusal ve davranışsal tepkilerin oluşmasını etkileyen etmenleri ayırt eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kişiler arası ilişkilerde etkili dinleme davranışını bilir ve kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çatışma çözümünü etkileyen faktörleri tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |