Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk ve Spor | CGB330 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Raif ZİLELİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Raif ZİLELİ |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin çocuk ve spor ile ilgili kavramları açıklayabilmelerini hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
Bu ders, çocuk gelişimi dönemlerini, çocuk antrenmanı periyotlamasını, antrenman süresince göz önünde bulundurulması gerekenleri ve egzersizin gelişim üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunu kapsar. |
Ders Kaynakları |
Sedat Muratlı, Çocuk ve Spor, Nobel Yayınevi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çocuk ve gelişim | Ders |
1 | Çocuk ve gelişim | Ders |
3 | Çocuk ve genç antrenmanı | Ders |
3 | Çocuk ve genç antrenmanı | Ders |
3 | Çocuk ve genç antrenmanı | Ders |
6 | Dayanıklılık gelişimi ve eğitimi | Ders |
7 | Esneklik gelişimi ve eğitimi | Ders |
8 | Koordinasyon gelişimi ve eğitimi | Ders |
9 | Kuvvet gelişimi ve eğitimi | Ders |
10 | Sürat gelişimi ve eğitimi | Ders |
11 | Sportif teknik | Ders |
12 | Sportif taktik | Ders |
13 | Sporda yetenek | Ders |
15 | Tıbbi yaklaşımla çocuklarda spor | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gelişim evrelerini bilir ve açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Biyomotor özelliklerin gelişimi, eğitimi ve biyomotor özelliklerin gelişiminde duyarlı dönemleri bilir ve açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Teknik, taktik, yetenek kavramlarını bilir ve açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gelişim evrelerini bilir ve açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyomotor özelliklerin gelişimi, eğitimi ve biyomotor özelliklerin gelişiminde duyarlı dönemleri bilir ve açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Teknik, taktik, yetenek kavramlarını bilir ve açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |