| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Çocuk ve Spor | CGB330 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Raif ZİLELİ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin çocuk ve spor ile ilgili kavramları açıklayabilmelerini hedeflemektedir. |
| Ders İçeriği |
Bu ders, çocuk gelişimi dönemlerini, çocuk antrenmanı periyotlamasını, antrenman süresince göz önünde bulundurulması gerekenleri ve egzersizin gelişim üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunu kapsar. |
| Ders Kaynakları |
Sedat Muratlı, Çocuk ve Spor, Nobel Yayınevi
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 43 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,69 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Çocuk ve gelişim | Ders |
| 1 | Çocuk ve gelişim | Ders |
| 3 | Çocuk ve genç antrenmanı | Ders |
| 3 | Çocuk ve genç antrenmanı | Ders |
| 3 | Çocuk ve genç antrenmanı | Ders |
| 6 | Dayanıklılık gelişimi ve eğitimi | Ders |
| 7 | Esneklik gelişimi ve eğitimi | Ders |
| 8 | Koordinasyon gelişimi ve eğitimi | Ders |
| 9 | Kuvvet gelişimi ve eğitimi | Ders |
| 10 | Sürat gelişimi ve eğitimi | Ders |
| 11 | Sportif teknik | Ders |
| 12 | Sportif taktik | Ders |
| 13 | Sporda yetenek | Ders |
| 15 | Tıbbi yaklaşımla çocuklarda spor | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Gelişim evrelerini bilir ve açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Biyomotor özelliklerin gelişimi, eğitimi ve biyomotor özelliklerin gelişiminde duyarlı dönemleri bilir ve açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Teknik, taktik, yetenek kavramlarını bilir ve açıklar | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gelişim evrelerini bilir ve açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Biyomotor özelliklerin gelişimi, eğitimi ve biyomotor özelliklerin gelişiminde duyarlı dönemleri bilir ve açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Teknik, taktik, yetenek kavramlarını bilir ve açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |