| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Gelişimsel Psikopatoloji | CGB221 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Çocuk ve adölesan gelişim sürecinde görülme olasılığı olan psikopatolojileri ortaya çıkaran etmenleri inceleme ve bu psikopatolojileri anlama |
| Ders İçeriği |
gelişimsel psikopatoloji kavramı; gelişimsel psikopatolojinin temel ilkeleri ve özellikleri; gelişimsel psikopatolojinin kuramlarla ilişkisi; nörolojik sistem, genetik yapı, endokrin sistem, immün sistem, epigenetik, stres, çevre ve gelişimsel psikopatoloji arasındaki ilişki; çocukluk ve ergenlik döneminde sık görülen bazı psikopatolojilerin etyolojik faktörleri |
| Ders Kaynakları |
Güzel H.Ş. (2019). Çocukluk Dönemi Psikopatolojileri. Akademisyen Yayınevi.
Mash EJ, Barkley RA. (2003). Child Psychopathology. Second Edition. The Guilford Press. NewYork |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtılması, Tanımlar (psikoloji, gelişim, patoloji, psikopatoloji, gelişimsel psikopatoloji) | Ders |
| 2 | Gelişimsel Psikopatolojinin temel ilkeleri ve özellikleri | Ders |
| 3 | Gelişimsel Psikopatolojinin kuramlarla ilişkisi | Ders |
| 4 | Nörolojik sistem ve gelişimsel psikopatoloji arasındaki ilişki | Ders |
| 5 | Genetik yapı-endokrin sistem ve gelişimsel psikopatoloji | Ders |
| 6 | İmmün sistem-epigenetik ve gelişimsel psikopatoloji | Ders |
| 7 | Aile ve çocuk yetiştirme tutumları ve gelişimsel psikopatoloji | Ders |
| 8 | Stres ve sosyal çevre ve gelişimsel psikopatoloji | Ders |
| 9 | Zihinsel yetersizliklerin gelişimsel psikopatolojisi | Ders |
| 10 | Kaygı ve duygu durum bozuklukları | Ders |
| 11 | Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu ve enürezis | Ders |
| 12 | Davranım bozuklukları ve psikopatoloji | Ders |
| 13 | Otizm spektrum bozuklukları ve psikopatoloji | Ders |
| 14 | Ergenlik dönemi psikopatolojileri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Gelişimsel psikopatoloji yaklaşımının temel ilkelerini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Çocuk ve ergenlerde ortaya çıkan psikopatolojilere etki eden biyolojik, sosyal ve ailesel risk faktörlerine hakim olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Gelişimsel psikopatolojiye ilişkin kavramları öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Çocuk ve ergenlerde sık görülen psikopatolojileri öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Çocuk ve ergen psikopatolojilerinin kuramlar ile ilişkisini açıklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |