EN
  • Anasayfa
  • TOS402 Satranç Teorisi (2020 - 2021 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TOS402 - Satranç Teorisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Satranç Teorisi TOS402 8 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Cumhur BABAOĞLU
Ders Veren Öğr. Gör. Cumhur BABAOĞLU
Amaç

Satranç sporunu tanıtmak

Ders İçeriği

Satranç tanımı, tarihi, temel satranç terimleri, tahta ve taşlar, taktik temalar, stratejiler, açılış, oyun ortası, oyun sonu, özel hamleler.

Ders Kaynakları Wijgerden ,Cor van Satranç Akademisi Eğitmen El Kitabı Adım 2 (Çev.)Fahri KARABAY Türkiye Satranç Federasyonu Yayını,Rotterdam, Mayıs 2004 1-5
Satrancın Esasları - J. R. Capablanca
Satrancın Esasları - J. R. Capablanca
Wijgerden ,Cor van Satranç Akademisi Eğitmen El Kitabı Adım 1 to 5 (Çev.)Fahri KARABAY Türkiye Satranç Federasyonu Yayını,Rotterdam, Mayıs 2004 1-5
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Satranç Tanıtımı tarihi ve önemi
2 Zihinsel Antrenman Nedir? Zihinsel Antrenmanın faydaları
3 Satranç Materyalleri , Taşların Dizilimi ve Kare Adları
4 Tüm taşların hareketleri ve özellikleri
5 Özel hamleler
6 Satrancı Dili: Notasyon
7 Taş isteme ve tehdit kavramlar,Sah çekme durumunun incelenmesi
8 Temel Matlar , Vize
9 Mat, Pat ve Oyunun Sonuçlanması
10 Taktik ve Stratejik Öğeler
11 Temel Oyun Sonları
12 Temel Oyun Ortası Bilgileri
13 Temel Açılış Bilgileri
14 Örnek Analizler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Satranç Bıranşını tanır Satrançla ilgili temel bilgileri öğrenir Planlama Becerisi Gelişir Süreç ve Seçenekleri Değerlendirme becerisi gelişir Odaklanma ve Gözünde Canlandırma yeteneği gelişir Kuvvetli analiz yapabilir Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kuramsal ve ileri düşünme becerisi oluşur Sistemli olmayı geliştirir. Önerilen çözümleri savunur. Bilgi ve beceri düzeylerinin farkında olur. İşlevsel ve taktiksel düzeyde karar almayı sağlar. Diğer alanlarda (örneğin, turizm, halkla ilişkiler, özel eğitim gibi) çalışabilme yeteneği kazanır. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sistemli olmayı geliştirir.
Bilgi ve beceri düzeylerinin farkında olur
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Satranç Bıranşını tanır Satrançla ilgili temel bilgileri öğrenir Planlama Becerisi Gelişir Süreç ve Seçenekleri Değerlendirme becerisi gelişir Odaklanma ve Gözünde Canlandırma yeteneği gelişir Kuvvetli analiz yapabilir - - - - - - - - - - - - - - -
Kuramsal ve ileri düşünme becerisi oluşur Sistemli olmayı geliştirir. Önerilen çözümleri savunur. Bilgi ve beceri düzeylerinin farkında olur. İşlevsel ve taktiksel düzeyde karar almayı sağlar. Diğer alanlarda (örneğin, turizm, halkla ilişkiler, özel eğitim gibi) çalışabilme yeteneği kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Sistemli olmayı geliştirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Bilgi ve beceri düzeylerinin farkında olur - - - - - - - - - - - - - - -