Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eğitim Psikolojisi (Pedagojik Formasyon) | PFE204 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Birkan GÜNEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı; öğrencilerin gelişim ve öğrenme kuramlarını tanımalarını ve eğitim psikolojisi alanının öğretimi tasarlama süreçlerindeki işlevini anlamalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Gelişim ve Öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeler, Gelişim Kuramları, Öğrenme Kuramları, Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi - Öğrenme Stilleri. |
Ders Kaynakları |
Cüceloğlu, D. İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi.
Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: PegemA Yayıncılık Selçuk, Z. (1999). Eğitim Psikolojisi Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Alim Kaya, Eğitim Psikolojisi, Pegem Akademi Yayınları, 7. Baskı, 2012, ANKARA. Mustafa Köylü, Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi, Nobel Yayınları, 3. Baskı, 2013, ANKARA. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Yapılandırılması | Ders |
2 | Eğitim Psikolojisiyle İlgili Temel Kavramlar-İlkeler- Gelişimi Etkileyen Temel Etmenler | Ders |
3 | Fiziksel Gelişim | Ders |
4 | Bilişsel Gelişim | Tartışmalı Ders |
5 | Ahlak Gelişimi | Tartışmalı Ders |
6 | Kişilik Gelişimi | Tartışmalı Ders |
7 | Öğrenme Kuramlarına Giriş | Tartışmalı Ders |
8 | Klasik Koşullanma - Bitişiklik Kuramları - Bağlaşımcılık | Tartışmalı Ders |
9 | Edimsel Koşullanma | Tartışmalı Ders |
10 | Sosyal Öğrenme Kuramı | Tartışmalı Ders |
11 | Gestalt Kuram | Tartışmalı Ders |
12 | Bilgiyi İşleme Kuramı | Tartışmalı Ders |
13 | Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi - Öğrenme Stilleri | Tartışmalı Ders |
14 | Genel özet ve okul uygulama örnekleri | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bireyin gelişimi ve davranışlarını daha iyi anlayabilmek için gerekli temel ilke ve kavramları edinme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yaşam boyunca ortaya çıkan fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal değişimleri bilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnsan davranışlarını etkileyen temel öğrenme süreçlerini açıklamaya yönelik kuramları öğrenme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenme kuramları çercevesinde optimal öğrenme deneyimi yaratacak ortamı düzenleyebilme becerilerinin kazanımı | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenme kuramlara göre öğrenme süreçlerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bireyin gelişimi ve davranışlarını daha iyi anlayabilmek için gerekli temel ilke ve kavramları edinme | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | ;
Yaşam boyunca ortaya çıkan fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal değişimleri bilme | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
İnsan davranışlarını etkileyen temel öğrenme süreçlerini açıklamaya yönelik kuramları öğrenme | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | ;
Öğrenme kuramları çercevesinde optimal öğrenme deneyimi yaratacak ortamı düzenleyebilme becerilerinin kazanımı | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | ;
Öğrenme kuramlara göre öğrenme süreçlerini analiz eder. | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 1,4 | 1,2 | 2,6 | 2,6 | 2,2 | 2,2 | 1,8 | 2,4 | 2,2 | 2 | 2,4 | 1,4 | 1,2 | 1 | 1,6 |