Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk Gelişiminde Güncel Araştırmalar | CGB402 | 8 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Eda AKPINAR DOĞAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilimsel araştırmalar ilgili temel kavramlar, bilimsel araştırmaların sınıflandırılması, araştırma sürecinin aşamaları, araştırma yönteminin belirlenmesi, verilerin toplanması ve analizi, araştırma raporunun yazılması ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bilme ve bilgi edinmenin önemi ve yolları, Bilimsel yöntem ve araştırma, Araştırma etiği, Problemi tanımlama, Örnekleme yöntemleri, Verilerin toplanması, Verilerin değerlendirilmesi ve analizi, Nicel araştırmalar, Nitel araştırmalar, Araştırmaların raporlaştırılması, Araştırmaların sunumu |
Ders Kaynakları |
Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 16 baskı. Ankara: Pegem Akademi.
Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik.
Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. 9. Baskı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Balcı, A.(2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma. 6. Baskı. Ankara:Pegem Yayıncılık.
Çocuk gelişimi ile ilgili olarak son dönemde hakemli dergilerde yayınlanmış araştırma makaleleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, içeriği hakkında bilgilendirme | Ders |
2 | Çocuk gelişiminin doğası üzerine kuramsal görüşler | Ders |
3 | Çocuk gelişimini inceleme yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Çocuk gelişimini inceleme yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Gözlem yöntemi, örnek araştırma/deneyler | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Görüşme ve soru formlarının kullanılması, örnek araştırma ve deneyler | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav | Ders |
8 | Bebeklerle araştırma yapma, örnek araştırma ve deneyler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Erken çocukluk dönemindeki çocuklarla gerçekleştirilen deneysel çalışmalar, örnek araştırmalar | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Erken çocukluk dönemindeki çocuklarla gerçekleştirilen deneysel çalışmalar, öOrta çocukluk dönemindeki çocuklarla gerçekleştirilen deneysel çalışmalar, örnek araştırmalarrnek araştırmalar | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Ergenlerle gerçekleştirilen deneysel çalışmalar, örnek araştırmalar | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Ödev sunumları | Küçük Grup Tartışması |
14 | Genel değerlendirme | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ders kapsamında ele alınan konularla ilgili temel bilgileri özetler. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gelişimsel değişim mekanizmalarını incelemeye yönelik yöntemleri açıklar ve yorumlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gelişim araştırmalarının sonuçlarını açıklar ve tartışır. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Ders kapsamında ele alınan bilgileri ilgili disiplinlerdeki uygulama alanları ile ilişkilendirir ve çocuk gelişiminin ilgili olduğu diğer bilimler arasındaki yerini tartışır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders kapsamında ele alınan konularla ilgili temel bilgileri özetler. | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Gelişimsel değişim mekanizmalarını incelemeye yönelik yöntemleri açıklar ve yorumlar. | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Gelişim araştırmalarının sonuçlarını açıklar ve tartışır. | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 3 | 5 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Ders kapsamında ele alınan bilgileri ilgili disiplinlerdeki uygulama alanları ile ilişkilendirir ve çocuk gelişiminin ilgili olduğu diğer bilimler arasındaki yerini tartışır. | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 1 | 1,25 | 4,75 | 5 | 1,25 | 1 | 2,5 | 3,5 | 1 | 5 | 2,75 | 2 | 1,75 | 1 | 1 |